פריצת דרך – חיסון לסרטן צוואר הרחם

מדענים מדווחים, בעקבות מחקר שיתפרסם בקרוב, על יעילות של 100% במניעת סרטן צוואר הרחם באמצעות חיסון חדש.
חברת התרופות מרק סיפקה את המידע הראשוני המוכיח ששימוש בחיסון הנסיוני שפיתחה, גרדסיל, עשוי למנוע את סרטן צוואר הרחם בשלביו הראשונים.
במחקר שערכה החברה השתתפו 12,000 נשים בריאות בנות 16 עד 26. מחצית מן הנשים קיבלו שלוש פעמים את החיסון גרדסיל במרוצת 6 חודשים, והמחצית השניה קיבלה פלסבו (תרופת דמה ללא חומרים פעילים).
משתתפות המחקר היו במעקב במשך שנתיים לערך, והתוצאות מצביעות על כך שהקבוצה שקבלה את החיסון החדש נותרה חופשית לגמרי מתסמינים מוקדמים של קדם סרטן ומסרטן לא פולשני, הנגרמים על-ידי שני זני נגיפים – HPV16  ו- HPV18. לא ניצפו תופעות לוואי לחיסון.
ב- 21 נשים, מן הקבוצה שקיבלה פלסבו, הופיעו שלבים ראשונים של סרטן צוואר הרחם.
נשיא מעבדות המחקר של חברת מרק אומר: חברת מרק עוסקת למעלה ממאה שנים במחקר ובפיתוח של חיסונים. אנו מקווים שהחיסון החדש גרדסיל יספק בעתיד הגנה מפני 87% של סרטן צוואר הרחם הנגרם מנגיפים.
בקשה לאישור שימוש בתרופה החדשה צפויה להמסר לרשות התרופות והמזון האמריקאית (FDA) עוד לפני סוף השנה, ובעקבותיה תוגש בקשה דומה לסוכנות התרופות של האיחוד האירופאי.
הגופים הציבוריים הלוחמים בסרטן, קיבלו בברכה את תוצאות המחקר, אך מזהירים כי נערות שאמורות לקבל את החיסון עוד בטרם הגיען לבשלות מינית ועוד לפני היותן פעילות מבחינה מינית, כדי שהחיסון יהיה יעיל, עלולות לשגות ולחשוב שקבלת החיסון תתיר להן הוללות מינית.
זיהומי הנגיפים HPV16  ו- HPV18 הם גורמי סיכון משמעותיים להתפתחות סרטן צוואר הרחם, לכן חיסון מפני נגיפים אלה עשוי להיות יעיל ביותר במניעת מקרי מוות כתוצאה מסרטן צוואר הרחם. הדבר חשוב במיוחד בארצות המתפתחות, בהן סרטן צוואר הרחם הוא גורם התמותה השני בשכיחותו בקרב נשים, ובהן בדיקות לגילוי מוקדם של סרטן זה אינן נחלת כלל הנשים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.