שילוב גלוקוזאמין וכונדרואטין יעיל בטיפול באוסטיאו-ארטריטיס בברכיים

עכשו זה רשמי – מחקר של ממשלת ארהב קובע: שילוב של גלוקוזאמין וכונדרואטין יעיל בטיפול באוסטיאו-ארטריטיס (כאבי פרקים) בברכיים.
תוצאות ראשוניות של המחקר המקיף ביותר, לו ציפו רבים בקהילה הרפואית, על השפעת שני רכיבי התזונה, גלוקוזאמין וכונדרואטין, באוסטיאו-ארטריטיס (כאבי פרקים) בברכיים, פורסמו בסוף חודש ספטמבר. החשיפה המלאה של תוצאות המחקר תהיה במחצית חודש נובמבר, בכינוס המדעי השנתי של אגודת הראומטולגים  בארהב.
במחקר זה, שנערך ב- 13 מרכזים רפואיים בארהב, במימון ובפיקוח משרד הבריאות האמריקאי (NIH), נבדקו 1258 חולים שסבלו מכאבי ברכיים לפחות במשך 6 חודשים, ואובחנו באמצעות רנטגן כחולים באוסטיאו-ארטריטיס (שחיקת סחוסים כרונית).
החולים קבלו, באופן אקראי וסמוי את אחד מן הטיפולים הבאים: פלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל), 1500 מג גלוקוזאמין, 1200 מג כונדרואטין, שילוב של 1500 מג גלוקוזאמין עם 1200 מג כונדרואטין (כמו במוצר הטבעי הנפוץ בישראל – מגה גלופלקס), 200 מג סלקוקסיב (כמו בתרופה הנפוצה בארהב – סלברקס). המחקר ארך 24 שבועות במהלכו נבדקו החולים חמש פעמים.
תוצאות המחקר הצביעו על שיפור משמעותי בתסמיני אוסטיאו-ארטריטיס בקרב החולים שקבלו סלקוקסיב (70.1%) ובקרב החולים שקבלו שילוב של 1500 מג גלוקוזאמין עם 1200 מג כונדרואטין (66.6%). בקרב החולים שבעיית הפרקים שלהם היתה חמורה הוכיח השילוב של 1500 מג גלוקוזאמין עם 1200 מג כונדרואטין יעילות גבוהה עוד יותר (79.2%) ואילו התרופה היתה בעלת יעילות של 69.4%.
המסקנות הראשוניות של חוקרי משרד הבריאות האמריקאי הן שלשילוב בין גלוקוזאמין לבין כונדרואטין יש יעילות ממשית בטיפול באוסטיאו-ארטריטיס מתון עד חמור בברכיים.
מסקנות דומות משתקפות במחקר רב משתתפים, שנערך בשבעה מרכזים רפואיים באירופה, אשר תוצאותיו המלאות יחשפו אף הן בכינוס המדעי השנתי של אגודת הראומטולגים  בארהב. עורכי מחקר זה ציינו שגלוקוזאמין עשוי, לדעתם, להיות התרופה הסימפטומטית המועדפת לאוסטיאו-ארטריטיס בברכיים.
למסקנות דומות הגיעו חוקרי המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי אסף הרופא, בשנת 2000, עת חקרו את יעילות השימוש במגה גלופלקס (שילוב בין גלוקוזאמין לבין כונדרואטין) בקרב חולים שהיו מועמדים לניתוח החלפת מפרקים בברכיים. מסקנתם היתה שטיפול במגה גלופלקס, שהוא פשוט ונטול תופעות לוואי כמעט לחלוטין, הוא אמצעי יעיל להקלה משמעותית בתסמיני אוסטיאו-ארטריטיס בברכיים ואף עשוי לעכב את התפתחות המחלה (המשך שחיקת הסחוסים). דרך אגב, מעל למחצית הנבדקים לא הזדקקו, בסופו של דבר, לניתוח החלפת המפרקים בברכיים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.