פעילות גופנית יכולה לצמצם תופעות לוואי של טיפול הורמונלי חליפי

נשים הנוטלות טיפול הורמונלי חליפי יכולות להגן על מוחן מפני תופעות לוואי מזיקות באמצעות פעילות גופנית, כך נטען במחקר אמריקאי חדש.
חוקרים מאוניברסיטת אילינוי מצאו כי פעילות גופנית מסייעת להגן על מוחן של נשים הנוטלות תחליפי הורמונים מפני איבוד זכרון ושיטיון (סניליות).
במחקר משנת 2003, שהיווה ציון דרך, נמצא כי טיפול הורמונלי חליפי (לבעיות גיל המעבר) עלול לגרום לשיטיון ולמחלת אלצהיימר.
במחקר הנוכחי, באוניברסיטת אילינוי, ערכו המדענים מבחני זכרון ל- 54 נשים בגיל המעבר. לאחר מכן בדק הצוות את השימוש בתחליפי הורמונים ואת רמת הכושר הגופני של הנשים.
אומר פרופסור קרמר, עורך המחקר: מצאנו כי רמות גבוהות יותר של כושר גופני משפרות את ההשפעה לטווח קצר של תחליפי ההורמונים ומפחיתות את תופעות הלוואי הקשורות בשימוש ממושך בטיפול זה. יתכן כי השילוב בין טיפול הורמונלי חליפי לבין פעילות גופנית, ממריץ את היכולת התפיסתית ומשמר את מבנה המוח אצל נשים מזדקנות.
הערכת כושרן הגופני של הנשים, שהיו בנות 58 עד 80, נעשתה באמצעות בדיקת לב במאמץ על גבי הליכון ובדיקות דופק ולחץ דם.
כל אישה עברה בדיקות הדמיה באמצעות סורק בתהודה מגנטית (MRI) בכדי למצוא את ההבדלים בין מבנה המוח של נשים שנטלו תחליפי הורמונים לבין מבנה המוח של נשים שלא נטלו אותם.
אצל נשים שנטלו תחליפי הורמונים זמן ממושך, נמצא שיש פחות רקמת מוח באזורי מפתח, אך אלה מהן שהיו בעלות כושר גופני טוב יותר היו בעלות נפח גדול יותר של רקמת מוח באותם אזורי מפתח, דבר המצביע על כך שפעילות גופנית מעודדת את התפתחות רקמות המוח ומונעת מצבי איבוד זכרון כמו שיטיון.
החוקרים, שפרסמו את ממצאיהם בכתב העת העוסק בנוירוביולוגיה של הזיקנה, אומרים כי תוצאות המחקר מחזקות את התפיסה כי פעילות גופנית טובה לאנשים מזדקנים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.