אפילו פעילות גופנית מתונה מסייעת ללב

אין צורך בפעילות גופנית אינטנסיבית בכדי לשפר את בריאות הלב, כך מראה מחקר חדש. במחקר שנערך במרכז הרפואי באוניברסיטת דיוק בצפון קרולינה, נמצא שכמות הפעילות הגופנית היא בעלת חשיבות לא פחותה מעוצמתה של הפעילות הגופנית.
עורך המחקר, בריאן דוצה טוען שאין צורך במשטר אימונים מפרך בכדי להנות מן התועלות הגלומות בכושר גופני תקין. די בהליכה נמרצת של 20 קילומטר בשבוע או באימון של 125 דקות עד 200 דקות בשבוע בכדי לשפר את הבריאות.
צוות המחקר בדק את ההשפעות של עוצמות שונות של אימון גופני וכמויות שונות של אימון גופני על קבוצה של 133 נבדקים. הנבדקים היו בעלי משקל עודף, שאינם מעשנים ואינם פעילים מבחינה גופנית. הנבדקים היו בני 40 עד 65 ולכולם היו רמות לא תקינות של שומני הדם.
הנבדקים חולקו לארבע קבוצות. קבוצה אחת ביצעה אימון גופני בעוצמה גבוהה ובכמות גבוהה שהיתה שוות ערך לריצה של 36 קילומטר בשבוע. קבוצה שניה ביצעה אימון גופני בעוצמה גבוהה ובכמות קטנה שהיתה שוות ערך לריצה של 20 קילומטר בשבוע. קבוצה שלישית ביצעה אימון גופני בעוצמה מתונה ובכמות קטנה שהיתה שוות ערך להליכה נמרצת של 20 קילומטר בשבוע והקבוצה הרביעית שימשה כקבוצת ביקורת (שלא עסקה בכלל באימון גופני).
לאחר שבעה חודשים של משטר אימונים, כל הקבוצות שעסקו באימון גופני העלו את רמת כושרן הגופני. המדענים מצאו שהגדלת כמות האימון הגופני הביאה לשיפורים משמעותיים בצריכת החמצן בשיא.
אך מדד מסת הגוף (המדד המקובל לקביעת השמנה – BMI) ירדה רק בקבוצה שביצעה אימון גופני בעוצמה גבוהה ובכמות גבוהה ובקבוצה שביצעה אימון גופני בעוצמה גבוהה ובכמות קטנה. הקבוצה
שביצעה אימון גופני בעוצמה מתונה ובכמות קטנה לא ירדה במשקל.
בריאן דוצה מדגיש, שלמרות שלא ניצפתה ירידה במשקל, נהנתה הקבוצה שביצעה אימון גופני בעוצמה מתונה ובכמות קטנה מן התועלות הגלומות בכושר גופני משופר.
אומר בריאן דוצה: אנשים רבים מתאמנים במטרה לרדת במשקל. כאשר אין הם יורדים במשקל, הם סבורים שאין תועלת נוספת באימון הגופני ומפסיקים לבצעו.
אימון גופני מתון משפר את כושרה של מערכת כלי הדם ומקטין את הסיכון למחלות לב, קובע צוות החוקרים. המדענים מסבירים שבעת אימון גופני כמות שומן הגוף יכולה לרדת ובו בעת נבנית מסת השרירים, וכל זאת ללא ירידה במשקל הגוף (לעיתים אף עליה קלה במשקל). 
החוקרים ממליצים לאנשים העומדים לעסוק באימון גופני להכיר בחשיבות האימון כדרך לשמירת הבריאות. הם מציעים להתחיל באימון מתון, לבחור סוג של פעילות המסבה הנאה ולהפוך אותה למשימה חברתית שיש להתמיד בה לאורך זמן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.