חיסון נגד סרטן

קשר בין סרטן הוושט לבין תרופה לאוסטיאופורוזיס

קיים סיכון מוגבר של סרטן הוושט לאנשים שנוטלים תרופות לחיזוק עצמות שנקראות ביפוספונטים, כך נטען במחקר חדש שנערך באוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה.

מדענים מהיחידה לאפידמיולוגיה של סרטן באוניברסיטת אוקספורד שבבריטניה בחנו מידע אודות אנשים מעל לגיל 40 שנים ש- 2,954 מהם לקו במחלת סרטן הוושט.

החוקרים מצאו שאנשים שלקחו בבליעה תרופות מסוג ביפוספונטים במשך יותר מחמש שנים היו מועדים כמעט פי 2 לפתח סרטן וושט בהשוואה לאנשים שמעולם לא נטלו את התרופות הללו. לא נמצא קשר בין נטילת התרופות לסרטן קיבה או לסרטן המעי הגס.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת הבריטי לרפואה, אומרת דר' ג'יין גרין שהובילה את המחקר: "סרטן הוושט אינו שכיח. אפילו אם ממצאינו יאוששו במחקרים נוספים, מעט אנשים שנוטלים ביפוספונטים מועדים לפתח סרטן בוושט. תרופות אלו נרשמות בקצב הולך וגובר למניעת שברים, ומה שחסר הוא מידע מהימן על התועלות והסיכונים בנטילה ממושכת שלהן".

מעמותת אוסטיאופורוזיס הבריטית נמסר בתגובה: "סיכונים ותועלות יש בכל תרופה. אם לוקחים בחשבון שמדי שנה נגרמים 230,000 מקרי שברים בגלל המחלה בבריטניה, ו- 1,150 מקרי מוות שקשורים בשברים מתחוללים מדי חודש, חשיבות הטיפול היא ברורה".

3.9.2010
עוד על אוסטיאופורוזיס    

עוד על סרטן

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …