סטטינים יכולים לסייע למחלות לב

סטטינים (סוג התרופה הנפוץ ביותר להורדת כולסטרול) אינם רק מונעים את התדרדרות מצב העורקים, אלא יכולים גם לתקן את הנזק הנגרם להם שמוביל להתפתחות מחלות לב, כך טוענים חוקרים בארהב.
במחקר בינלאומי נמצא כי סטטין רב עוצמה הנקרא רוסובסטטין מסוגל לפרק את המרבצים השומניים המצטברים בתוך העורקים שעלולים לגרום למחלת לב.
במחקר נמצא כי תרופה זו מורידה את רמות הכולסטרול הרע (LDL) ב- 50% ומעלה את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) ב- 15% לערך.
החוקרים בקולג האמריקאי לקרדיולוגיה מצאו גם כי ב- 78% מהמקרים ניצפתה ירידה בטרשת העורקים (הצטברות מרבצים שומניים בתוך העורקים).
אומר פרופסור וייסברג, המנהל המדעי של אגודת הלב הבריטית: בעבר חשבנו כי הסטטינים מצילים חיים על-ידי יצוב הרובד הטרשתי ומניעת התבקעותו, דבר הגורם להתקף לב או לשבץ. מחקר זה מצביע על הפחתה קטנה אך ברורה בממדי הרובד הטרשתי.
מחקר זה לא תוכנן בכדי לבדוק האם הטיפול אכן מציל חיים, כך שלמרות שהתוצאות נראות מבטיחות, ושיש סבירות שישפרו את מצבם של חולי לב, יש לבצע מחקרים נוספים שיאששו כי הפחתת ממדי הרובד הטרשתי תביא לפחות התקפי לב. מסכם פרופסור ויינברג.
רוסובסטטין, הידוע בשמו המסחרי קרסטור, ששימש למחלת התנוונות שרירים, קיבל בשנה שעברה אישור לשימוש מורחב על-ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA).
המחקר עומד להתפרסם בכתב העת האמריקאי לרפואה (JAMA).

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.