זוהה הגורם לנזק לסיבי העצבים בטרשת נפוצה

במחקר, שפורסם בכתב העת לאימונולוגיה, טוענים החוקרים כי עלה בידם לזהות את האופן בו המערכת החיסונית בגוף גורמת לנזק לסיבי העצבים בטרשת נפוצה. ממצא זה עשוי לסייע באבחון מוקדם של המחלה ובשיפור הטיפול בה.
המחקר מגלה איך תאי B של המערכת החיסונית גורמים לנזק לאקסונים (סיבי העצבים) במהלך התקפי טרשת נפוצה. תאי B מונעים יצור אנרגיה בתאי סיבי העצבים, דבר שגורם להתנוונותם ולמותם בסופו של דבר.
דר יופן קין וצוותו, מבית הספר לרפואה עש ארווין בארהב, בחנו נוזל עמוד השדרה ורקמות של חולי טרשת נפוצה במטרה לזהות את הרכיב הממריץ את התגובה החיסונית של תאי B בסיבי העצבים. החוקרים מצאו רמות מוגברות של נוגדני תאי B בנוזל עמוד השדרה שהיו קשורים לשני אנזימים.
שני אנזימים אלה חיוניים ליצור יעיל של אנרגיה. החוקרים מאמינים כי הצמדותם של האנזימים לנוגדנים מקטינה את כמויות הדלק התוך תאי שנקרא ATP, דבר המוביל להתנוונות, ובסופו של דבר, אף למוות של תאי העצבים.
במחקרים קודמים נמצא כי תאי T של המערכת החיסונית תוקפים, בעת טרשת נפוצה, את רקמת הבידוד של סיבי העצבים שנקראת מיאלין, אך לא את סיבי העצבים עצמם. הרס רקמה זו מחבל במעבר האותות החשמליים בסיבי העצבים וגורם לתסמיני טרשת נפוצה.
במחקר הנוכחי גילה צוותו של דר קין כי גם תאי B של המערכת החיסונית משתתפים בתגובה האוטואימונית (המערכת החיסונית תוקפת את הגוף עצמו מסיבה לא ידועה) בעת טרשת נפוצה וגורמים למותם של תאי עצבים.
עוד על המערכת החיסונית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.