תרסיס מלוח עשוי לסייע לחולי סיסטיק פיברוזיס

מדענים מצאו כי תרסיס המכיל מי מלח מרוכזים עשוי לסייע לחולי סיסטיק פיברוזיס.
קבוצת מחקר אוסטרלית באוניברסיטת סידני מצאה כי טיפול הכולל שאיפת תרסיס של תמיסה מלוחה עשויה לסוך את דרכי הנשימה של החולים ולסייע להם לנשום בקלות רבה יותר.
לאנשים הסובלים ממחלת סיסטיק פיברוזיס יש פגם מולד (גנטי) בגן האחראי על תנועת המלחים והמים בגוף. פגם מולד זה גורם להצטברות ליחה בריאות המקשה על הנשימה. פגם מולד זה עלול לגרום גם לבעיות בתיפקוד הלבלב ולהשפיע על תהליך העיכול בגוף.
התרסיס מצפה את דרכי הנשימה בשכבת סיכה דקה של מים החסרה לחולים. המדענים פיתחו את התרסיס בעקבות ממצאים המצביעים כי תמיסת מלח מסייעת בהרחקת ליחה מן הריאות ובהוספת לחות לדרכי הנשימה, המאפשרים לנשום בקלות רבה יותר.
בניסויים שנערכו עם חולי סיסטיק פיברוזיס, ניתנו לנבדקים, באופן אקראי, תמיסת מלח בעלת מליחות הכפולה ממליחות מי ים ותמיסת מלח בעלת מליחות זהה למליחות מי ים. הנבדקים ששאפו את תרסיס התמיסה המרוכזת חוו פחות בעיות בריאות, השתמשו בפחות אנטיביוטיקה לטיפול בזיהומים בריאות והגבירו את נוכחותם בבית הספר, בעבודה ובשאר פעילויות.
אומר דר סקוט דונלדסון, מעורכי המחקר: אנו נרגשים מאוד מכך שטיפול פשוט וזול זה נמצא כה יעיל והתקבל היטב בקרב חולי סיסטיק פיברוזיס. מעודד עוד יותר הוא לראות את החולים במרפאתנו השואבים תועלת כה רבה מטיפול פשוט כזה. ממצאינו עשויים לשנות באופן משמעותי את הטיפול במחלה.
ממצאי המחקר של דר דונלדסון וצוותו פורסמו בכתב העת היוקרתי NEJM.
בחינת תוצאות מחקרנו מעניקה לנו תקווה גדולה כי שימוש בטיפול זה יפחית את שיעור החולי בקרב המטופלים, יאט את הדרדרות תיפקודי הריאות ויאריך את חייהם של אלה שלקו במחלה מסכם דר דונלדסון.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.