תרופות נוגדות דכאון קשורות להתאבדותם של ילדים

מחקר חדש טוען כי ילדים ובני נוער הנוטלים תרופות אנטי-דכאוניות הם בעלי סיכון גבוה יותר לנסיונות להתאבד.
במחקר, שפורסם בכתב העת לפסיכיאטריה כללית, נמצא כי ילדים ובני נוער בני 6 עד 18 שנים הם בעלי סיכון מוגבר ב- 50% לנסות ואף להצליח להתאבד אם הם נוטלים תרופות אנטי דכאוניות.
דר מרק אולפסון וצוותו, מהמכון הפסיכיאטרי של מדינת ניו-יורק בחנו את תיקיהם הרפואיים של כ- 5,500 מטופלים שקיבלו, לפחות פעם אחת, תרופות נוגדות דכאון בין השנים 1999 ל- 2000.
החוקרים טוענים כי מחקרם מובהק יותר מדוחות דומים שהתפרסמו מכיוון שהם ניתחו את הקשר הישיר בין שיעורי התאבדות לבין שימוש בתרופות נוגדות דכאון ולא ניתחו רק נטיות אובדניות.
החוקרים מצאו 263 נסיונות התאבדות בקרב ילדים ובני נוער שנטלו את התרופות, מהם 8 מקרים הסתיימו במוות. בקרב מבוגרים נמצאו 521 נסיונות התאבדות, מהם 86 הסתיימו במוות.
ממצאי המחקר עולה כי ילדים ובני נוער מועדים פי 1.5 יותר לנסות להתאבד אם הם נוטלים תרופות אנטי-דכאוניות.
בגלל המדגם הקטן, יחסית, מדגישים החוקרים כי הממצאים מצביעים רק על מגמה, מכיוון שמקובל לתת טיפול תרופתי בעיקר לילדים שמחלתם קשה ביותר.
מסכם דר אולפסון: ממצאינו תואמים להמלצות לבחינה קלינית הדוקה של הטיפול התרופתי לילדים ובני נוער שלקו בדכאון. בפני הרופאים המטפלים ניצב אתגר קשה למציאת האיזון בין בטיחות השימוש בתרופה לבין הידיעה המוכחת כי דכאון הוא גורם הסיכון המרכזי לנסיונות התאבדות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.