תרופות נגד שיעול אינן פועלות, טוענים מומחים

למרות מליוני הדולרים המוצאים מדי שנה בארהב על תרופות ללא מרשם רופא לשיעול, רוב התרופות עושות מעט עד כלום להקלה על שיעול, כך טוען איגוד רופאי בית החזה בארהב.
סירופים לשיעול כוללים, בדרך כלל, מינונים נמוכים מדי של תרופות בכדי להיות יעילים, או שכוללים שילוב של רכיבים שיעילותם בטיפול בשיעול לא הוכחה מעולם אומר דר ריצארד אירוין, יושב ראש הועדה להנחיות בנושא שיעול של איגוד רופאי בית החזה בארהב.
ממיטב המחקרים שנערכו עד היום עולה כי יש מעט הצדקה להשתמש בתכשירים אלה משום שהם אינם עובדים מוסיף דר אירווין המשמש כמרצה בכיר באוניברסיטת מסצוסטס.
בהנחיות שפירסמה הועדה בראשות דר אירווין נקרא הציבור שלא להשתמש בסירופים אלה. דר אירווין טוען כי לא רק שתכשירים אלה אינם יעילים לטיפול בשיעול הנגרם כתוצאה מהצטננות, שימוש בהם דוחה מציאת טיפולים הולמים למקרי שיעול חמורים.
ארגון יצרני תכשירי בריאות בארהב חולק על הנחיות הועדה וטוען כי התכשירים נגד שיעול הנמכרים ללא מרשם רופא מעניקים הקלה למיליוני חולים בכל שנה.
המלצות הועדה פורסמו בכתב העת חזה ואומצו על-ידי אגודות בית החזה בארהב ובקנדה.
תרופות רבות נגד שיעול מפרסמות שאינן גורמות לישנוניות. דר אירווין טוען כי הסיבה לכך היא שאין הן מכילות אנטי- היסטמינים המסייעים נגד שיעול הנגרם מהצטננות.
בחלק מהתכשירים לשיעול נטען כי הם מכילים שתי תרופות שנמצאו יעילות לשיעול שמקורו בהצטננות. הדבר נכון, אך המינונים קטנים מדי מכדי לעזור, טוען דר אירווין.
במענה לו טוען הדובר של התרופה הנפוצה רוביטוסין כי תרופה זו לא היתה בראש מצעד המכירות לולא היתה פועלת נגד שיעול.
שיעול הנגרם מהצטננות אורך, בדרך כלל, פחות משלושה שבועות. שתיה חמה, כולל שתיית מרק עוף מסייעת רבות ומביאה להקלה בשיעול, שהוא בעיקרו דבר חיובי, הגוף נפתר באמצעותו מעודפי לחה הנמצאים בדרכי הנשימה העליונות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.