גברים עם סרטן הערמונית

תרופות לבניית עצם יכולות לסייע במניעת סרטן השד

ממצאים חדשים ממחקר חדש על בריאות נשים העלו אפשרות כי תרופות לבניית עצם יכולות לסייע במניעת סרטן השד.

נשים שנטלו תרופות לבניית עצם עוד לפני תחילת המחקר היו מועדות ב- 33% פחות לפתח סרטן שד פולשני בשבע השנים הבאות בהשוואה לנשים שלא נטלו את התרופות.

אין די במחקר זה כדי להוכיח שתרופות אלו שנקראות ביפוספונטים מונעות סרטן. מחקרים מוגדרים נוספים יוכלו לתת תשובה ברורה יותר תוך שנה עד שנתיים.

על אף זאת, ממצאי המחקר הנוכחי העלו עוד יותר את רף התקוות שהחל לעלות בשנה שעברה בעקבות דיווח של חוקרים שביפוספונטים מקטינים את הסיכוי להישנות של סרטן בנשים שטופלו בעבר.

דר' רואן קלבובסקי, עורך המחקר אומר: "כעת אנו בוחנים את כלל אוכלוסיית הנשים הבריאות שמעולם לא חלו בסרטן השד, ונראה שיש לתרופות השפעה מגנה גם על נשים אלו".

לאחר פרסומם של הממצאים המפתיעים בשנה שעברה על הקטנת הסיכון להישנות סרטן השד, רופאים החלו לתהות האם התרופות הופכות את העצמות לעמידות יותר מפני התפשטות הסרטן או שמא יש להן השפעות רחבות יותר על גידולים שמונעים מלכתחילה את התפתחות הסרטן.

דר' קלבובסקי חיפש את התשובות במחקר לאומי שבחן את בריאות הנשים. מתוך 151,592 משתתפות המחקר, 2,216 נטלו ביפוספונטים כבר מתחילת המחקר. לאחר כמעט 7 שנים נמצא שבקרב קבוצת נשים זו נצפו 31% פחות מקרים של סרטן שד פולשני בהשוואה לנשים האחרות. התועלת בנטילת התרופות נותרה בעינה גם לאחר נטרול גורמים אחרים כמו גיל, עישון, משקל גוף, שימוש בהורמונים ובוויטמין D, וגורמים נוספים שמשפיעים על צפיפות העצם ועל הסיכון לסרטן השד.

באופן כללי, עולה מהממצאים שלתרופות מסוג ביפוספונטים יש השפעות אנטי-סרטניות ישירות והן אינן רק מסייעות בשיפור עמידות העצמות להתפשטות סרטן.

מחקר נוסף שתומך בממצאים אלה נערך במכון הטכנולוגי הטכניון שבחיפה על-ידי דר' גד רנרט. השוואה שנערכה בין 2,000 נשים לאחר גיל המעבר שלקו בסרטן השד עם 2,000 נשים דומות שלא לקו במחלה הראתה שהנשים עם סרטן היו ב- 29% פחות מועדות להשתמש בביפוספונטים.

11.12.2009

עוד על סרטן השד

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …