תרופות אנטי פסיכוטיות חדשות אינן טובות יותר מהישנות

במחקר שנערך בפקולטה לפסיכיאטריה באוניברסיטת מנצסטר נמצא כי חולי שסעת (סכיזופרניה) מגיבים היטב ולעיתים טוב יותר לטיפול התרופתי הישן בהשוואה לטיפול התרופתי החדש והיקר.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת לפסיכיאטריה כללית ושמומן על-ידי שירותי הבריאות הלאומיים בבריטניה, נמצא שחולי שסעת שתרופותיהם הישנות הוחלפו בתרופות החדשות שאבו מעט תועלת מן ההחלפה למרות שהן התרופות הנמכרות יותר בשוק.
ממצאים אלה נמצאים בסתירה להנחה הרווחת כי תרופות אנטי פסיכוטיות מהדור השני בטוחות יותר ויעילות יותר מן התרופות הישנות והזולות.
אומר פרופסור שון לואיס שהוביל את המחקר: פיתוחן של תרופות אנטי פסיכוטיות מהדור השני נחשב כהתקדמות משמעותית משום שבמחקרים שמומנו על-ידי תעשיית התרופות נטען כי הן בעלות פחות תופעות לוואי ויעילותן עולה על זו של התרופות הישנות. ממחקרנו הנוכחי, בו ערכנו השוואה בין סוגי התרופות, התקבלו תוצאות פחות חד משמעיות.
צוות המחקר בחן 227 חולי שסעת שתרופותיהם הוחלפו בתרופות החדשות. משתתפי המחקר קבלו באופן אקראי תרופות חדשות או ישנות לפי שיקולים רפואיים של טובת החולים. מצבם של החולים הוערך לאחר 12 שבועות, 24 שבועות ו- 52 שבועות.
מסכם פרופסור לואיס: הערכנו כי בקרב מקבלי התרופות מהדור השני נמצא שיפור באיכות החיים בהשוואה למקבלי התרופות מהדור הראשון. אך לאחר 12 שבועות מדד איכות החיים של מקבלי התרופות מהדור הראשון עמד על 49.2 מול 46.6 בקרב מקבלי התרופות מהדור השני. לאחר חצי שנה (26 שבועות) התהפכה מעט המגמה ומדד איכות החיים של מקבלי התרופות מהדור הראשון עמדה על 49.2 מול 50.4 בקבוצה השניה. לאחר שנה של טיפול שבה המגמה לקדמותה ומדד איכות החיים של מקבלי התרופות מהדור הראשון עמד על 53.2 מול 51.3 בקבוצה השניה. מכיוון שהתוצאות עמדו בסתירה למחקרים קודמים בחנו אותן שוב בקפידה ואנו סבורים כעת כי מתן זהיר ומחושב של התרופות המדור הראשון אינו כרוך ביעילות ירודה או בתופעות לוואי מוגברות

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.