גברים עם סרטן הערמונית

תרופה מאריכה חיים לסרטן השד אינה יעילה

מדעני בריאות פדרליים בארה"ב טוענים שמחקרי המשך של תרופה מאריכה חיים לסרטן שד שנקראת אווסטין מראים כי התרופה כשלה להאט התפתחות גידולים או להאריך את חיי המטופלות. קביעה זו פותחת דלת להסרת התוויה זו של התרופה.

מנהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) אישר את השימוש בתרופה בשנת 2008 על בסיס מחקרי שלב מוקדם שהראו שהתרופה גורמת להתכווצות גידול של סרטן שד. האישור היה שנוי במחלוקת מכיוון שמקובל שתרופות למטופלי סרטן שלא טופלו קודם לכן צריכות להראות הוכחה שהן מאריכות חיים. האישור המזורז התבסס על תנאי שמחקרים מאוחרים יותר יראו שיש בתרופה תועלת הישרדותית.

אבל בוחני המנהל אומרים שבמחקרי המעקב שהוצגו כשלה התרופה להאריך חיים באופן משמעותי בהשוואה לטיפול שכלל כימותרפיה בלבד. בנוסף טוענים המדענים שמידע שהתקבל לאחרונה לא אושש את התכווצות הגידולים שנצפתה במחקרים קודמים. מטופלות שנוטלות אווסטין חוות באופן משמעותי יותר תופעות לוואי שכוללות לחץ דם גבוה, עייפות ורמה לא תקינה של תאי דם לבנים.

ה- FDA מתכוון לפנות לצוות מומחים חיצוני שיחווה את דעתו על ממצאי הבוחנים. המלצות הצוות אינן מחייבות, אך המינהל פועל בדרך כלל לפיהן. ל- FDA פתוחה האפשרות לבטל את האישור לטיפול בסרטן שד שניתן לתרופה.

אווסטין מאושר כטיפול בסרטן המעי הגס, בסרטן ריאות, בסרטן כליות ובסרטן מוח. זו הייתה התרופה הראשונה שנאבקה בסרטן על-ידי מניעת הגעתם של חומרי תזונה לגידולים. התקווה הייתה שתרופות מונחות מטרה כאלו תייתרנה את השימוש בכימותרפיה, אך כיום משתמשים בשתי הגישות הטיפוליות במשולב.

19.7.2010

 

עוד על סרטן השד

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …