גברים עם סרטן הערמונית

תרופה לסרטן השד – יש תועלת בהתמדה

נשים שנוטלות את טמוקסיפן, תרופה לסרטן השד, במשך 5 שנים מועדות פחות, באופן משמעותי, לראות את המחלה שבה וחוזרת בהשוואה לנשים שנטלו את התרופה למשך שנתיים, כך נטען במחקר חדש.

מטרת טמוקסיפן, תרופה לסרטן השד, היא למנוע מאסטרוגן לגרום לתאי סרטן להתפתח בקרב נשים עם סוג של סרטן שד שמאופיין עם קולטני אסטרוגן חיוביים. מחקרים קודמים הראו שנטילת התרופה במשך 5 שנים נותנת לנשים עם סוג סרטן שד זה את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד.

על אף זאת, נשים רבות מפסיקות את נטילת התרופה לפני תום 5 שנים בגלל תופעות לוואי. מסיבה זו ערכו מדענים מאוניברסיטת קולג' שבבריטניה מחקר כדי לבחון האם נטילת התרופה במשך חמש שנים מספקת תועלות ארוכות טווח בהשוואה לנטילת התרופה במשך שנתיים.

קרוב ל- 3,500 נשים נטלו חלק במחקר והחוקרים מצאו שהמחלה שבה ומופיעה בקרב 40% מהנשים שנוטלות טמוקסיפן במשך 5 שנים, בהשוואה ל- 46% בקרב נשים שנטלו את התרופה במשך שנתיים. משמעות הממצא היא שבקרב כל 100 נשים שנוטלות את התרופה במשך 5 שנים יש 6 נשים פחות שחוות את שובה של המחלה בהשוואה לנשים שנוטלות את התרופה במשך שנתיים.

לאורם של הממצאים, שהתפרסמו בכתב העת לאונקולוגיה קלינית, מומחים ממליצים למטופלות סרטן שד להשלים נטילה של 5 שנים של התרופה.

החוקר הראשי, דר' אלן הקשאו, אומר: "מחקרנו מספק הוכחה ניצחת שנטילת טמוקסיפן במשך 5 שנים מעניקה לנשים את הסיכוי הטוב ביותר לשרוד מסרטן שד. לנשים שמאובחנות עם סרטן שד בשלב מוקדם שמטופלות בטמוקסיפן מומלץ ליטול את התרופה במשך 5 שנים, אבל אנו יודעים שרבות מהן מפסיקות לקחת אותה לאחר שנתיים או שלוש שנים. באופן מדאיג, ממצאי מחקרנו מראים שהפסקת הטיפול בדרך זו יכולה להגביר את הסיכון לחזרתה של מחלת הסרטן".

22.3.2011

עוד על סרטן השד

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …