גברים עם סרטן הערמונית

תרופה לסרטן השד יכולה להיות יעילה נגד סרטן ריאות

מחקר חדש טוען כי תרופה לסרטן השד יכולה גם לסייע בהפחתת הסיכון למות מסרטן ריאות.

טמוקסיפן, תרופה לסרטן השד, היא טיפול הורמונלי שחוסם השפעות של אסטרוגן, שממריץ התפתחות של סוגי סרטן שד רבים. כמה חוקרים מאמינים שהורמונים משפיעים גם על מהלך סרטן ריאות ורמות אסטרוגן יכולות לחבל בסיכויי החלמה מסרטן ריאות.

מדענים במכון לרישום מקרי סרטן בג'נבה שבשווייץ בחנו שכיחות של סרטן ריאות בקרב 6,655 מטופלות עם סרטן שד, ש- 46% מהן נטלו את התרופה שנוגדת אסטרוגן.

החוקרים מצאו ש- 40 ממשתתפות המחקר פיתחו סרטן ריאות במהלך תקופת המחקר, וששיעורי המחלה לא היו שונים בין מטופלות שקיבלו טיפול נגד אסטרוגן לבין מטופלות שלא קיבלו טיפול זה. אך החוקרים הבחינו שמטופלות שנטלו תרופה נגד אסטרוגן היו מועדות פחות למות מסרטן ריאות כפי שהיה צפוי.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת סרטן, החוקרת הראשית, דר' אליסבטה פרפיטי, אומרת: "אם מחקרים פרוספקטיביים (צופי פני עתיד) יאוששו את ממצאינו ויגלו שתרופות נגד אסטרוגן משפרות את תוצאות סרטן ריאות, יכולות להיות לדבר השלכות ניכרות על הליכים קליניים".

מהאגודה לחקר סרטן בבריטניה נמסר בתגובה: "לא ניתן להגיע למסקנות נחרצות ממחקר זה מכיוון שמספר המטופלות שפיתחו סרטן ריאות היה קטן. נדרשות הוכחות ממחקרים קליניים רבי משתתפים לפני שנדע האם תרופות אלו תוכלנה לשמש כטיפול חדש באנשים עם סרטן ריאות".

24.1.2011

עוד על סרטן השד

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …