תרופה חדשה תסייע לחולי סוכרת לשמור על ראייתם

בדיקות של תרופה נסיונית, המסייעת בהאטת אובדן ראיה מחמת סוכרת, היו בעלות תוצאות חיוביות ביותר, כך נמצא במחקר שנערך בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד.
פגיעה בעצבי הראיה בעקבות סוכרת היא הסיבה המובילה בעיוורון בקרב האוכלוסיה המתבגרת ויש לה מחיר כבד הן בקופה הציבורית והן באיכות חיי החולים. טיפולים בלייזר הם כיום האמצעי המקובל לטיפול בבעיה.
בעיות בראיה הן סיבוך שכיח, יחסית, הקשור למחלת הסוכרת. מעל ל- 4 מליון אמריקאים לוקים בהן ואצל כרבע מהם הראיה נמצאת בסכנה.
דר פול איולו, שהוביל את המחקר, טוען כי התרופה החדשה רובוקסיסטאורין טומנת בחובה הבטחה להיות התרופה הראשונה בבליעה שתפחית את הסיכון לאובדן הראיה מחמת סוכרת. דר איולו רואה בתוצאות בדיקותיו התפתחות חשובה למיליוני הלוקים בבעיה שנמצאים בסכנת עיוורון.
בשלבים הראשונים של הבעיה, כלי דם ברשתית דולפים ומשבשים את הראיה. בשלבים חמורים יותר קבוצה גדולה של כלי דם באחורי גלגל העין דולפת ומסבה נזק נוסף לראיה.
דר איולו טוען כי התרופה החדשה מקטינה את הסיכון לאובדן הראיה ב- 41% בהשוואה לבקרת פלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל).
במחקר שנערך במשך 3 שנים השתתפו 813 נבדקים שקבלו 32 מג רובוקסיסטאורין או פלסבו. החוקרים מצאו שהתרופה מסייעת בהקטנת הסיכון לחולים בשלבים מוקדמים של המחלה אך אינה מעכבת את התקדמות המחלה בשלבים מאוחרים וחמורים יותר.
רשות המזון והתרופות בארהב (FDA) נאותה לבחון את ממצאי המחקר לפני מתן אישור לשיווק התרופה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.