תרופה אנטיביוטית משפרת זכרון ומפחיתה משקעים עמילניים באלצהיימר

בקונגרס העשירי למחלת אלצהיימר שנערך במדריד, בירת ספרד, דיווח צוות מחקר בראשותו של פרופסור אשלי בוש מאוסטרליה על ממצאים מעודדים שניצפו במודל אלצהיימר של עכברי מעבדה.
צוות המחקר בחן את השפעתה של תרופה אנטיביוטית בשם קליאוקווינול (שנאסרה לשימוש בבני אדם לפני כ-30 שנים) על רובד טרשתי של בטא עמילואיד במוחם של עכברים.
מן המחקר עלה כי היתה הפחתה משמעותית בבטא עמילואיד תוך 24 שעות ממתן התרופה, כושר הזכרון הפגום השתפר תוך 5 ימים והתקשורת העיצבית בסינפסות (האזור ממנו עובר המסר העיצבי בקצות העצבים) הפגומות חזרה לקדמותה.
ממצאים אלה מבשרים, לכאורה, על פריצת דרך משמעותית בטיפול במחלת אלצהיימר, בהנחה כי הרובד הטרשתי של בטא עמילואיד במוח הוא הגורם למחלה.
ההסתייגות ממחקר זה נובעת משימוש בתרופה שנאסרה לשימוש בבני אדם מכיוון שגרמה לנזקים קשים בעיצבוב הגב התחתון והרגליים עד כדי שיתוק. נראה, על פניו, כי גם אם תסייע התרופה לטיפול באלצהיימר, יש סבירות גבוהה כי המטופלים יסבלו משיתוק בגפיים התחתונות ברמות שונות.
במחקר מבוקר מוקדם שערך אותו צוות בראשותו של פרופסור בוש נמצא כי בקרב 32 חולים במצב חמור של אלצהיימר ניצפתה האטה בקצב ההידרדרות המנטלית של החולים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.