תקווה חדשה בטיפול בהתקפי לב

מדענים מאמינים שחייהם של אלפים יכולים להנצל בכל שנה על-ידי שילוב שתי תרופות לטיפול בהתקפי לב.
חוקרים באוניברסיטת אוקספורד בחנו את השפעת תוספת של תרופה למניעת קרישת דם מסוג קלופידוגרל לאספירין הניתן, לעיתים תכופות לקורבנות התקף לב.
במחקר שבחן 45,800 חולים בסין נמצא שהוספת התרופה קלופידוגרל הקטינה את הסיכון למוות, להתקף לב חוזר ולשבץ ב- 9%. המחקר פורסם בבטאון הרפואי היוקרתי לנצט.
מומחי לב אומרים שהטיפול המוצע הוא בטוח ויעיל, ולא ניצפתה עליה בדימומים מסכני חיים, שהם לעיתים תופעת לוואי לתרופות מדללות דם.
החוקר הראשי דר זאנגמין צן אומר: אם היה ניתן טיפול מוקדם בקלופידוגרל רק למיליון אחד מתוך עשרת מיליוני החולים שעוברים התקף לב בכל שנה בסין, היינו מונעים 5,000 מקרי מוות ו- 5,000 מקרי התקף לב חוזר ושבץ שאינם קטלניים. כך עולה ממצאי המחקר.
יתרה מזאת, קרוב לודאי שהמשך טיפול בקלופידוגרל לאחר השחרור מבית החולים עשוי להעניק תועלות נוספות. טיפול ארוך טווח זה על תועלותיו וסיכוניו עדיין נמצא בחקירה.
בעולם המערבי מומלץ קלופידוגרל לחולים שעברו התקף לב לשימוש רק בפני עצמו.
בחלקו השני של המחקר נבדקה השפעת טיפול מוקדם בתרופה חוסמת בטא מסוג מטופרולול לחולים שעברו התקף לב. התרופה אכן מקטינה את הסיכון להתקף לב חוזר ולהפרעות בקצב הלב ב- 15%- 20%, אך בו זמנית מגבירה את הסיכון להלם לבבי ב- 30%, בעיקר במשך היום הראשון לקבלת התרופה.
פרופסור גרמי פירסון מאגודת הלב הבריטית אומר: זהו המחקר האחרון בשורה של כמה מחקרים המראים כי לטיפול בקלופידוגרל יש יעילות בקרב חולי לב. השימוש בו בקרב חולים עם תעוקת לב בלתי יציבה הפך למקובל ומחקר זה אושש גם את בטיחות השימוש בו ואת יעילותו להתקפי לב.
לגבי השימוש בתרופה חוסמת בטא מסוג מטופרולול, מציין פרופסור פירסון שיש לנהוג בזהירות בתרופה זו בעיקר בשעות הראשונות של התקף הלב.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.