תפוחים עשויים לשמר את יכולת הזכרון

אכילת תפוחים עשויה להגן על תאי המוח מנזקים שעלולים להוביל לאיבוד הזכרון ולתרום להתפתחות מחלת אלצהיימר, כך נטען במחקר חדש.
חוקרים באוניברסיטת מסצוסטס שהתכונות נוגדות חימצון של תפוחים ומיץ תפוחים עשויות לסייע במניעת נזקי חימצון בתאי המוח ולעזור לאנשים להשאר חדים יותר מבחינה מנטלית עם הזדקנותם.
החוקרים מצאו כי כמות התפוחים הרצויה היא בין 2 ל- 4 תפוחים ביום.
פרופסור תומס שיאה שהוביל את המחקר אומר: מחקר חדש זה מצביע על כך כי אכילת תפוחים ושתיית מיץ תפוחים, במשולב עם תזונה מאוזנת, יכולות להגן על המוח מפני ההשפעות המזיקות של העקה החימצונית, ושעלינו לצרוך מזונות עשירים באנטיאוקסידנטים (רכיבים מעכבי חימצון).
בניסוי בעכברי מעבדה, בחן צוות המחקר את השפעת התזונה על עכברים מבוגרים ועכברים זקנים. קבוצת עכברים אחת קיבלה תזונה רגילה. קבוצה שניה קיבלה תזונה דלה והקבוצה השלישית קיבלה תזונה דלה שהוסיפו לה תרכיז מיץ תפוחים במי השתיה.
החוקרים מצאו כי העכברים המבוגרים לא הושפעו לרעה על-ידי התזונה הדלה, אך מוחותיהם של העכברים הזקנים הושפעו לרעה בגלל העדר רכיבי תזונה.
בכדי לבחון את שיעור הנזק שנגרם ליכולת הזכרון, עברו העכברים את מבחן המבוך. העכברים שקבלו את התוספת של מיץ תפוחים לתזונתם היו בעלי הביצועים הטובים יותר במבחן המבוך וסבלו מפחות נזק בתאי המוח משתי הקבוצות האחרות.
החוקרים מצאו שככל שגדל מינון מיץ התפוחים כך התחדדה יכולתם המנטלית של העכברים. העכברים הגיעו למלוא מיצוי יכולתם המנטלית בכמות שוות ערך (אצל בני אדם) לשנים עד ארבעה תפוחים ביום.
פרופסור שיאה פרסם את ממצאיו בכתב העת לאלצהיימר, ואומר כי למרות שנדרשים מחקרים נוספים, הממצאים מעוררים התלהבות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.