תעשיית הטבק מואשמת בהטעיית המעשנים

מאמר מדעי חדש מאשים את תעשיית הטבק בהטעיית ציבור העשנים בקשר לרעילות הסיגריות.
המאמר שפורסם בכתב העת היוקרתי לנצט מאשים את החברה הבריטית אמריקאית לטבק (BAT) בפיתוח סיגריות שנטען לגביהן כי תכולת הניקוטין והזפת בהן נמוכה, אך בפועל מספקות כמויות גדולות יותר של ניקוטין וזפת למעשנים.
מדענים בראשות פרופסור דיוויד המונד מאוניברסיטת ווטרלו בקנדה, בחנו מסמכים פנימיים של תעשיית הטבק על מחקר הרגלי העישון שערכו חברות הטבק.
הם מצאו שבמחקר של חברת BAT נטען כי מעשן טיפוסי שואף לריאותיו כמות כמעט כפולה של עשן מאשר המכונות לבדיקת כמויות הניקוטין והזפת בסיגריות, ומפצה את עצמו, על הכמות המופחתת של ניקוטין וזפת, בעישון נמרץ יותר.
המדענים טוענים שמצאו ראיות לכך שחברת הטבק דאגה שלא לגלות את הסתירה בין הכמויות הנמוכות של ניקוטין וזפת שנמצאו על-ידי המכונות, לבין הכמויות הגבוהות בפועל ששאפו המעשנים לריאותיהם.
תוצאות בדיקת המכונות מודפסת על גבי חפיסות הסיגריות ובמודעות הפירסום. סיגריות דלות זפת, בעיקר, משווקות למעשנים בעלי תודעת בריאות.
פרופסור המונד טוען כי המסמכים מוכיחים שיצרני הטבק מטעים את הציבור במתכוון.
מסמכים אלה משרטטים אסטרטגיה מכוונת של חברות הטבק לעצב מוצרים שיגרמו לצרכנים ולרשויות הפיקוח לשגות ולחשוב כי מוצרים אלה בטוחים יותר או מסוכנים פחות, דבר שאינו נכון. אומר פרופסור המונד.
הטעיית הציבור נמשכת כאשר כסותה החוקית היא תוצאות הבדיקה של מכונות העישון העומדות בתקן.
מאמרנו אינו מותיר ספק שתקני מכונות העישון חייבים להשתנות לטובת צרכיהם של המעשנים ולא להוות כלי לשירות האינטרסים של תעשיית הטבק מסכם פרופסור המונד.
דוברת מטעם חברת BAT מסרה בתגובה כי תעשיית הטבק הביאה לידיעת הציבור את דבר הפער בין כמויות הניקוטין והזפת הרשומות על האריזות לבין הכמויות הנשאפות בפועל. עוד טענה הדוברת כי התקנות המחייבות רישום כמויות ניקוטין וזפת, על גבי האריזה, הן הוראה של שלטונות הבריאות באיחוד האירופאי.
בעקבות המאמר, עומדת להתכנס ועדה שתקבע תקנים חדשים למכונות עישון הבודקות כמויות של ניקוטין וזפת בסיגריות.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.