תה ירוק עשוי לסייע לחולי לויקמיה

רכיב המצוי בתה ירוק משפר את חייהם של חולים כרוניים בלויקמיה, כך נמצא במחקר שנערך בארהב.
במחקר צנוע שנערך במאיו קליניק בארהב, גילו החוקרים שבמצבם של חולי לויקמיה חל שיפור לאחר נטילת מוצרים המכילים אפיגלוקטסין גלט המופק מתה ירוק.
לויקמיה כרונית היא סוג של סרטן בדם ובמוח העצמות התוקף את תאי הדם הלבנים הלוחמים בזיהומים (חלק מהמערכת החיסונית). עם התקדמות המחלה היא הופכת לקשה יותר לריפוי.
במחקר זה, דיווחו החוקרים, כי שלושה מתוך ארבעת החולים חוו שיפור במצבם לאחר נטילת הרכיב שהופק מתה ירוק.
במחקר קודם, מצא אותו צוות מחקר כי בניסויים במעבדה קטל EGCG  (החומר שהופק מתה ירוק) תאי לויקמיה שנלקחו מהחולים על-ידי שיבוש התקשורת  בין התאים החיונית להישרדותם.
החוקרים, שפרסמו את ממצאיהם החדשים בכתב העת לחקר לויקמיה, אמרו שמכיוון שהמחקר היה קטן במספר הנבדקים בו, יש צורך במחקר נוסף בכדי למצוא את המינון הנאות ולבדוק קיומן של תופעות לוואי.
החוקר הראשי, דר שנפלט, אומר: הנסיון עם אותם חולים מחזק את הסברה שממצאי מחקרנו הקודם במעבדה יוכלו להתרגם לטיפול קליני בחולי לויקמיה
אין אנו יודעים כמה חולים נוטלים מוצרים דומים ללא תועלת ממשית. אין אנו יודעים עדיין מהו המינון הרצוי ומהי התכיפות בה יש ליטול את התרופה. כמו כן איננו יודעים אם תהיינה תופעות לוואי בטיפול ממושך, אך למרות זאת, הממצאים מרגשים אומר דר שנפלט.
חנה מסגרייב, מהמרכז לחקר לויקמיה אומרת שהמחקר הוא התפתחות מעניינת, אך נדרש מחקר רחב הקף לפני שחולי סרטן יוכלו לשאוב תועלת מרכיב זה של תה ירוק. זיהוי הרכיב הפעיל בתה ירוק הוא צעד קדימה שלעצמו, אך יש צורך במחקר רב.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.