שתל למדידת התפתחות של גידולים סרטניים

חוקרים ב- MIT מפתחים שתל זעיר שיאפשר, בעתיד, לרופאים לעקוב במהירות אחר התפתחותם של גידולים ולבחון את השפעת הטיפול הכימותרפי עליהם.
השתל מכיל ננו-חלקיקים היכולים לבחון קיומם של חומרים שונים, כולל תוצרי חילוף חומרים כמו גלוקוזה וחמצן הקשורים להתפתחותם של גידולים סרטניים. לאחר השתלת השתל הזעיר ניתן לגלות כמה מן התרופה הגיע אל הגידול, ולסייע בכך לרופא לקבוע האם הטיפול מועיל לחולה המסוים.
זה זמן רב אנו רוצים שתהיה בידנו בדיקה מהירה ומהימנה של יעילות הטיפול. עם בדיקות דם, שהן הדרך המקובלת כיום לעקוב אחר טיפול כימותרפי, קשה לדעת אם התרופות אכן הגיעו ליעדן אומר פרופסור מייקל סימה שהוביל את המחקר.
הטכניקה החדשה, הנקראת חיישנות מגנטית מושתלת, משתמשת בננו-חלקיקים (חלקיקי חומר זעירים) של תחמוצת ברזל המצופה בסוכר שנקרא דקסטרן. נוגדנים מיוחדים מוצמדים למעטה החיצוני של החלקיקים. כאשר מולקולות המטרה נוכחות הן נצמדות לחלקיקי החישן ואת ההצמדות ניתן לזהות באמצעות הדמיה של תהודה מגנטית (MRI).
באמצעות החיישן המושתל בתוך הגידול הסרטני ניתן למדוד, בעת ובעונה אחת, דברים רבים. בנוסף לניטור נוכחות של תרופות כימותרפיות, החיישן יכול לשמש לבדיקה האם הגידול מתפתח או מצטמק, או האם הוא מתפשט לאתרים אחרים.
בעתיד הקרוב יבחן החישן בקרב מתנדבים, כשלב ראשון בבדיקת יעילותו.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.