עישון ואין אונות

שיפור של תסמונת המעי הרגיז עם אנטיביוטיקה מיוחדת

חוקרים מן המרכז הרפואי סידרס סיני בארה"ב מצאו כי אנטיביוטיקה שאינה נספגת (שנותרת בחלל המעי) יכולה להיות טיפול יעיל לטווח ארוך של תסמונת המעי הרגיז (IBS).

במחקר, שהתפרסם בכתב העת לרפואה פנימית, הופגנה לראשונה התועלת בשימוש באנטיביוטיקה ייעודית של תסמונת המעי הרגיז שהשפעתה נמשכה גם לאחר גמר הטיפול.
במחקר אקראי, כפול סמיות עם בקרה פלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל) השתתפו 87 נבדקים שאובחנו כלוקים בתסמונת המעי הרגיז. הנבדקים קבלו 400 מ"ג של תרופה אנטיביוטית שלוש פעמים ביום במשך 10 ימים או פלסבו. במהלך המחקר התבקשו הנבדקים למלא שאלון תסמינים בתחילת המחקר וכעשרה שבועות לאחר גמר הטיפול. התסמינים שנבדקו כללו: כאבי בטן, שלשול, עצירות, נפיחות, דחף ליציאות, יציאות בלתי מספקות, ליחה ותחושה של יציאות בלתי מספקות. הנבדקים נתבקשו לדרג את ההקלה בתסמינים בין 0 ל- 100.
החוקרים מצאו כי התרופה האנטיביוטית לא רק משפרת את התסמינים במהלך נטילתה, אלא שהשיפור נשמר במהלך 10 שבועות לאחר גמר הטיפול.
מסכם דר' מרק פימנטל, עורך המחקר: "העובדה כי התועלת משימוש באנטיביוטיקה יעודית נמשכה גם לאחר הפסקת הטיפול מוכיחה כי האנטיביוטיקה המסוימת פועלת נגד מקור הבעיה – כמות מוגברת של חיידקים במעי. הממצאים מצביעים על גישת טיפול חדשה ועל תקווה חדשה לסובלים מתסמונת המעי הרגיז".

23.10.2006

עוד על תסמונת המעי הרגיז

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …