שינויים באורח החיים יכולים להפחית במהירות סיכונים למחלות לב

תוך פחות מחודש ניתן לצמצם גורמי סיכונים רציניים למחלות לב על-ידי שינויים משמעותיים באורח החיים, כך מדווחים חוקרים בכתב העת לפיסיולוגיה ישומית.
במחקר מעודד זה שנערך עם אנשים הלוקים בהשמנת יתר, מצאו החוקרים כי לאחר שלושה שבועות של תזונה עשירה בסיבים תזונתיים ודלה בשומנים, בתוספת צעידה יומית של 60 דקות, התהפכה אצל כמחצית הנבדקים מגמת גורמי הסיכון לסוכרת או לתסמונת מטבולית.
תסמונת מטבולית היא קבוצת תסמינים הכוללת: השמנה כרסית, רמות גבוהות של טריגליצרידים בדם, רמות נמוכות של כולסטרול טוב (HDL), עמידות לאינסולין או אי עמידות לגלוקוזה, רמות גבוהות של פיברינוגן (חומר קרישה) בדם, יתר לחץ דם ומצב קדם דלקת (רמות מוגברות של CRP בדם). הסיבות הנמצאות בבסיס תסמונת זו הן: עודף משקל/השמנת יתר, חוסר בפעילות גופנית וגורמי תורשה.
במחקרנו נמצא כי לאנשים המבצעים שינוי משמעותי בדפוסי האכילה והפעילות הגופנית, יש שיפור ניכר בבריאותם הבא לידי ביטוי תוך פרק זמן קצר. אומר דר כריסטיאן רוברטס מאוניברסיטת קליפורניה שהיה מעורכי המחקר.
רוב רובם של האנשים נוטה להאמין כי יקח זמן רב עד אשר ניתו יהיה להבחין בשיפור. אך אנחנו מצאנו כי מגמת הסיכון לסוכרת או לתסמונת מטבולית התהפכה תוך 3 שבועות, למרות העובדה שאנשים אלה עדיין לקו בהשמנת יתר. הוא מוסיף.
אני שמחה שיותר ויותר אנשים כבר קלטו את המסר ששינוי באורח החיים עושה את ההבדל. ירידה של, אפילו, 5 קג במשקל הגוף מביאה להבדל עצום בסוכר הדם, בלחץ הדם ובבריאות הכללית אומרת דר קתרין נורי, רופאה פנימאית המתמחה בטיפול בהשמנת יתר.
31 גברים בני 46 עד 74 שנים השתתפו במחקר. כל הגברים לקו בעודף משקל או בהשמנת יתר. לכולם היה לפחות גורם סיכון אחד לתסמונת מטבולית, וכ- 15 מהם אובחנו כלוקים בתסמונת מטבולית.
במשך שלושה שבועות השתתפו הנחקרים בתוכנית שכללה תזונה מיוחדת ואימון גופני. תוכנית התזונה נערכה על-ידי מרכז פריטיקין וכללה 65% פחמימות מורכבות (פירות, ירקות ודגנים מלאים), 20% חלבונים בעיקר מן הצומח ומעט מעוף ומדגים, ו- 15% שומנים מן הצומח בעיקר.
המשתתפים הורשו לאכול כמה פחמימות מורכבות שרצו בכדי שלא יחושו ברעב. בנוסף לכך החלו הנבדקים בפעילות גופנית יומית של 45 עד 60 דקות הליכה במישור וגם בעליה. האימון הגופני בוצע בקצב מתון, כך שניתן היה לדבר בעת האימון.
הגברים השילו 1 עד 1.5 קג ממשקלם בכל שבוע, אך עדיין נותרו שמנים בתום שלושת שבועות המחקר.
החוקרים מדדו את רמות הכולסטרול, האינסולין וסמני הדלקת בדמם של הנבדקים בתחילת המחקר ובסופו. בתחילת המחקר 48% מהנבדקים סבלו מתסמונת מטבולית ואילו בסופו רק 19% עדין סבלו ממנה. 42% מהנבדקים סבלו מסוכרת בתחילת המחקר מול רק 23% שסבלו ממנה בסופו. הרמה הממוצעת של הכולסטרול הרע (LDL) ירדה ב- 25%.
אם יש לך סוכרת או תסמונת מטבולית, אליך לדעת שהן הפיכות, ובידיך להפחית את הסיכון למחלות לב גם מבלי להגיע למשקל גוף נורמלי אומר דר רוברטס.
דר רוברטס ודר נורי אומרים כי השילוב של התזונה והפעילות הגופנית גרם לשינויים הדרמטיים הללו. כל שינוי בנפרד לא היה כה בעל עוצמה כמו השילוב ביניהם.
לאנשים יש את הכוח בתוך עצמם לבצע את השינוי. ירידה במשקל ופעילות גופנית מקטינים באופן עקבי את הסיכון למחלות לב, וזה בשליטתו של כל אחד מאיתנו. יש בנו את היכולת להשתפר מכל מצב בו אנו נמצאים מסכמת דר נורי.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.