שיטה חדשה לשיקום לסת לחולי סרטן בפה

מדעני מחלקת אף, אוזן וגרון במאיו קליניק פיתחו הליך מבטיח חדש לשיקום הלסת התחתונה שהוסרה בעקבות סרטן אורלי. פרטי הפיתוח החדש הוצגו במפגש השנתי של אונקולוגים בפראג.
אומר דר דניאל פרייס ממאיו קליניק: בהליך החדש יש יתרון עצום לחולים והוא כלי טוב עבור מנתחים משקמים. ההליך החדש לא יחליף לגמרי את ההליך הקיים של העברת עצם, אך בסופו של דבר, אנו מאמינים שזה יהיה ההליך המקובל במקרי סרטן אורלי.
בעת ניתוח להסרת גידול סרטני בפה מסירים המנתחים גם חלק מן הלסת. ללא שיקומה של הלסת קשה לחולים לאכול ולדבר, ומראה פניהם מתעוות.
בשיטה החדשה, שנוסתה על ארנבות, ביצעו החוקרים שבר מבוקר בחלק הלסת שנותר לאחר הניתוח. עם החלמת השבר הופיעה רקמה רכה חדשה שנמתחה על-ידי החוקרים עד שמלאה את החלל שנוצר בעת הניתוח להסרת הגידול הסרטני. במרוצת הזמן התקשתה הרקמה הרכה והפכה לעצם לכל דבר.
מסכם דר פרייס: חולים לאחר הניתוח להסרת הגידול זקוקים לטיפולי הקרנות במשך כ- 14 שבועות בכדי להקטין את הסיכון להישנות מקרה הסרטן. בשיטתנו ניתן בפרק זמן זה להתחיל ולסיים את הליך שיקום הלסת.
בהליך המקובל של שיקום לסת לאחר סרטן בחלל הפה נוטלים עצם ושריר עם כלי דם ועור מהרגל. למרות שהשיקום התיפקודי והאסתטי בשיטה זו הוא טוב יש לו מספר חסרונות:

הניתוח ממושך (יום שלם) ויקר.
החולה חייב לעבור שני ניתוחים, בפה וברגל.
אצל גברים עלולות לצמוח שערות בחלל הפה.
הניתוח אינו אפשרי ללוקים בבעיות בכלי הדם ברגלים.
התוצאה האסתטית של השיקום אינה אידאלית.
הניתוח ברגל עלול לפגוע בעצבים ולהותיר את הרגל חלשה.
בשלב הבא יבצעו החוקרים ניסויים בחיות גדולות יותר.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.