שוקולד מקטין את הסיכון למחלות לב

אכילה או שתיה של קקאו, הרכיב העיקרי בשוקולד, עשויים לסייע בהורדת לחץ דם ולהפחית את הסיכון למוות ממחלות לב, כך גורסים מדענים.
חוקרים בהולנד בחנו את השפעת הקקאו על 470 קשישים בני 65 עד 84. צוות המחקר בראשות בריאן בוחסה מהמכון הלאומי לבריאות הציבור ואיכות הסביבה מציין כי הקשר בין קקאו לבין בריאות כלי הדם והלב מתועד מאז שלהי המאה ה-18. הפלאבנואידים המצויים בקקאו קשורים להורדת לחץ דם ולשיפור תיפקוד כלי הדם.
החוקרים ביצעו בדיקות גופניות לנחקרים ותיעדו את הרגלי התזונה שלהם בין השנים 1985 ל- 1995. הנחקרים חולקו לשלוש קבוצות לפי רמות צריכת הקקאו שלהן.
החוקרים מצאו כי אנשים שצרכו קקאו על בסיס קבוע, בתקופה של 15 שנים, היו בעלי לחץ נמוך באופן משמעותי בהשוואה לאלה שלא צרכו קקאו על בסיס קבוע. לקבוצה בעלת הצריכה הגבוהה ביותר של קקאו היה סיכון מופחת ב- 50% למות ממחלת כלי דם.
במחקר, שפורסם בכתב העת לרפואה פנימית, התגלה כי הסיכון למוות ממחלות לב נותר נמוך, גם אם נלקחו בחשבון גורמי סיכון נוספים, כגון: השמנת יתר, עישון ופעילות גופנית מועטה.
סיכמו החוקרים: מכיוון שקקאו הוא מקור העשיר באנטיאוקסידנטים, הוא עשוי לסייע במחלות אחרות הקשורות לעקה חימצונית, כמו: מחלות ריאה וסוגי סרטן שונים. תרומה משוערת זו של קקאו צריכה להחקר לעומק.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.