רמות לחץ הדם בעולם יורדות

רמות לחץ הדם ברחבי העולם יורדות למרות העליה בתופעת השמנת יתר. מדענים מתקשים להסביר את הירידה.
חוקרים באוניברסיטת דנדי בבריטניה בחנו מעל ל- 100,000 אנשים מאוכלוסיות שונות, והגיעו למסקנה כי לא ניתן להסביר את השיפור ברמות לחץ דם בעולם כפועל יוצא בלבד של טיפול תרופתי.
צוות המחקר, בראשות פרופסור טנסטל-פדו, חקר 38 אוכלוסיות שונות ב- 21 מדינות. הצוות השווה נתוני לחץ דם של אוכלוסיות אלה מאמצע שנות ה-80 לנתונים שנאספו באמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת.
לחץ הדם ירד בקרב רוב האוכלוסיות. השינוי לא היה גדול, אך הוא ניצפה בקרב כלל האוכלוסיה. הנתון החשוב ביותר הוא שלחץ הדם ירד גם בקרב הלוקים ביתר לחץ דם שטופלו בתרופות וגם בקרב בעלי לחץ דם נמוך או בינוני. ממצאים אלה קוראים תיגר על הרעיון המקובל, שהוא מופרך כנראה מעיקרו, שלחץ דם הוא בעיה רפואית שנפתרת על-ידי מתן תרופה. אומר פרופסור טנסטל-פדו.
החוקרים אינם ממליצים לנוטלים תרופות להורדת לחץ דם לחדול מלקחתן, אך מצביעים על שינויים בתזונה כגורם שכנראה עומד בבסיס הירידה העולמית ברמות לחץ דם, כמו הפחתת כמות המלח במזון.
מסביר פרופסור טנסטל-פדו: אנשים אינם אוכלים את אותם דברים שנהגו לאכול לפני 20 או 30 שנים. ידוע שלמספר גורמים בתזונה יש השפעה על רמות לחץ דם, וסביר להניח כי האנשים, במרוצת הזמן, עברו לצריכת תזונה המועילה יותר להורדת לחץ דם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.