קפה עשוי לסייע במניעת שחמת הכבד

חוקרים בארהב טוענים כי שתיית קפה עשויה לעזור בהגנה מפני שחמת הכבד הקשורה לשתיית אלכוהול.
צוות מחקר ערך מעקב אחר 125,580 נבדקים בקליפורניה שעברו בדיקות רפואיות בין השנים 1978 ל- 1985. איש מן הנבדקים לא אובחן כלוקה במחלת כבד בעת הבדיקות. הנבדקים נשאלו על הרגלי שתיית אלכוהול, קפה ותה היומיים שלהם.
בסוף שנת 2001 אובחנו בקרב הנבדקים 330 אנשים שלקו במחלות כבד ומהם 199 שלקו בשחמת הכבד בעקבות שתיית אלכוהול. ממצאי המחקר עולה כי אלה שהרבו לשתות קפה לקו פחות בשחמת הכבד.
דר ארתור קלצקי שהוביל את המחקר אומר שקפה מספק, כנראה, סוג של הגנה מפני שחמת הכבד, וככל שמרבים בשתייתו קטן הסיכון להתאשפז ואף למות משחמת הכבד שמקורה בשתיית אלכוהול.
לא נמצאה השפעה מגנה של קפה במקרים של שחמת הכבד שמקורה אינו אלכוהולי. דר קלצקי מזהיר שאין לראות בממצאי המחקר המלצה לשתות יותר קפה כדרך לטיפול בשתייה כבדה של אלכוהול.
ערכו של המחקר, לדבריו, הוא ברמזים שנתגלו על תהליכים ביוכימיים המתחוללים בתאי הכבד שעשויים לסייע במציאת דרכים חדשות להגן על הכבד מפני נזקים.
ממצאי המחקר עולה כי אנשים ששתו, בממוצע, כוס אחת של קפה ביום, היו בעלי סיכון מופחת ב- 20% ללקות בשחמת כבד. אלה ששתו שתים עד שלוש כוסות קפה ביום היו בעלי סיכון מופחת ב- 40% ללקות במחלה ואלה ששתו יותר מארבע כוסות קפה ביום היו בעלי סיכון מופחת ב- 80% !
לפי נתוני המרכז הלאומי בארהב לנתונים סטטיסטיים בתחום הבריאות יש יותר מ- 5 מיליון מקרים של מחלות כבד בארהב וכל שנה כ- 28,000 אנשים מתים מן המחלה.
בקרב שותי התה לא ניצפתה השפעה מגנה מפני שחמת הכבד, כלומר קפאין, הנמצא בקפה ובתה, אינו הרכיב שמספק את ההגנה.
המחקר פורסם בכתב העת לרפואה פנימית.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.