קושי בהתמלאות הלב בדם הוא סיבה שכיחה לכשל לבבי

מחקר חדש, שנערך במאיו קליניק, מצא כי קשיים ביכולת התמלאות הלב בדם, מהווים סיכון משמעותי לחולה הלב למוות ממש כמו אי ספיקת לב (יכולת הלב להתרוקן מדם ולהזרימו לרקמות הגוף).
במחקר, שהתפרסם בכתב העת של האגודה הרפואית האמריקאית, טוענים החוקרים כי טיפול בגורם סיכון זה יכול לצמצם את התמותה ממחלות לב.
אומרת דר ורוניק רוגר שהובילה את המחקר: ממצאינו מגבירים את ההבנה כי לכשל לבבי פנים רבות. הבנה משופרת היא צעד ראשון לקראת שיפור הטיפול. תוצאות מחקרנו שופכות אור על אופיה רב הפנים של מחלת לב כתסמונת שיש לקחת בה בחשבון פגמים הן בהתמלאות הלב בדם והן בהזרמתו לרקמות הגוף.
במחקר, שנערך במשך שנתיים, השתתפו 556 חולי לב. יכולות היניקה והפליטה של הלב נבדקו בהדמיה תהודתית בטכניקת דופלר. מממצאי המחקר עולה כי 44% מן הנבדקים לקו בקשיים בהתמלאות הלב בדם, דבר שלא אובחן אצלם מעולם. פירושו של דבר הוא שמספר משמעותי של חולי לב לא אובחן כשורה משום שהבדיקות המקובלות בוחנות את ספיקת הלב.
מסכמת דר רוגר: אם החולה אובחן כחולה לב מומלץ ביותר לבחון האם ישנם קשיים בהתמלאות הלב בדם. אי תיפקוד דיאסטולי (כאשר שריר הלב במנוחה) אף הוא גורם סיכון למותם של חולי לב שיש לקחת אותו בחשבון.
עוד על מחלות לב

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.