צמח מרפא סיני עשוי לסייע ללוקים בתעוקת לב

בסקירת מחקרים שיטתית, שפורסמה בספריית קוכרן (Cochrane Library) נמצא כי טונגקסינלו (תערובת של 8 צמחים וחרקים סיניים) עשוי לשפר תסמינים של תעוקת לב בלתי יציבה.
בסקירה נבחנו 18 מחקרים שנערכו בסין בהם השתתפו 1,413 חולים בגיל 25 עד 88. ברוב המחקרים נבדקה השפעת השימוש בטונגקסינלו בנוסף לתרופות המקובלות בהשוואה לטיפול רק עם התרופות המקובלות.
אומר פרופסור טקסינג מבית החולים באוניברסיטת סצואן: טונגקסינלו היא אחת מהתרופות המסורתיות המצליחות ביותר בשוק הסיני. בגלל הפופולאריות הגבוהה שלה חשתי אחריות חברתית לחקור את תועלתה הקלינית.
בשבעה מחקרים בסקירה תוצאות תרשימי חשמליות הלב (EKG) של החולים שנטלו טונגקסינלו היו טובות יותר מתוצאות אלה שנטלו את הטיפול המקובל בלבד.
בעשרה מחקרים בסקירה נטילת טונגקסינלו שיפרה את תסמיני תעוקת הלב, כגון: כאב בחזה ואי נוחות. בשלושה מחקרים נמצא טונגקסינלו יעיל כמו תרופות המכילות ניטרטים.
התוצאות אינן מפתיעות את פרופסור טקסינג, והוא מסכם: מכיוון שהמחקרים היו קצרי טווח (8 שבועות) וכמות הנבדקים קטנה יחסית, יש צורך במחקרים נוספים, ארוכי טווח ורבי משתתפים כדי שנוכל להמליץ בפה מלא על טונגקסינלו כטיפול מקובל לתעוקת לב בלתי יציבה. למרות זאת הממצאים מעודדים ביותר.
עוד על רפואה סינית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.