פרוביוטיקה עשויה למנוע מחלות הנגרמות מעקה ממושכת

משקאות המכילים פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים) עשויים לסייע במניעת בעיות במערכת העיכול שמקורן במצבי עקה ממושכים, כך נמצא במחקר חדש.
החוקרים מאוניברסיטת מקמאסטר בקנדה השתמשו בעכברי מעבדה בכדי לבדוק את השפעת פרוביוטיקה על בעיות במערכת העיכול שנגרמו כתוצאה מעקה ממושכת.
העכברים, שחלקם הושקו במים (קבוצת בקרה) וחלקם הושקו בתמיסה פרוביוטית (קבוצת הטיפול), הובאו, על ידי החוקרים, למצב של עקה (STRESS) ממושכת. לאחר מכן נלקחו דגימות מדפנות המעי שלהם בכדי להעריך את השפעת העקה הממושכת.
נמצא כי דפנות המעי של העכברים שהושקו במים בלבד, דלפו הרבה יותר מדפנות המעי של העכברים שהושקו בתמיסה הפרוביוטית. חדירותן של דפנות המעי מאפשרת לחיידקים מזיקים להתנחל עליהן ולגרום לבעיות במעיים. דפנות המעי של העכברים שקבלו תוספת פרוביוטית היו מאוכלסות בחיידקים טובים שאטמו אותן לכניסת חיידקים מזיקים.
החוקרים משערים כי קיימת תחרות בין החיידקים הידידותיים לבין החיידקים המסוכנים על שטחי התנחלות ומחיה על דפנות המעי. תוספת של חיידקים ידידותיים מסייעת להם לזכות ולהתנחל על דפנות המעי ביתר שאת ולמנוע בכך הקמת מושבות של חיידקים הפוגמים בפעילות המעי.
ידוע זה זמן רב כי המצאות ממושכת במצבי עקה משפיעה על תיפקוד מערכת העיכול ועלולה להוביל להתפתחות תסמונת המעי הרגיז (IBS) ולהחמיר תסמינים של מחלות מעיים דלקתיות, כמו מחלת קרון.
זוהי הפעם הראשונה בה נמצאה הוכחה כי פרוביוטיקה עשויה לנטרל השפעות מזיקות של מצבי עקה ממושכים. הוכחה זו תקפה על חיות מעבדה, ולכן יבדק הנושא בעתיד בבני אדם.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.