פחות ופחות ילדים מקבלים תרופות נגד דכאון

השימוש בתרופות אנטי דכאוניות על-ידי ילדים המשיך לרדת בחדות השנה בעקבות החובה להצמיד אזהרה הקושרת תרופות מרשם לדכאון עם נטיה אובדנית בקרב ילדים.
הירידה בשימוש, בתרופות אלה, מצביעה על כך שרופאים והורים כאחד בוחנים במשנה זהירות את התועלת בטיפול בדכאון מול הסיכונים הכרוכים בו. אומר פסיכיאטר הילדים דר דיויד פרייזר. לא כל הילדים הלוקים בדכאון זקוקים לטיפול תרופתי, במיוחד בצורות המתונות יותר של הדכאון. מוסיף הפסיכיאטר.
מנהל המזון והתרופות בארהב הורה באוקטובר 2004 לפרסם אזהרת בטיחות שימוש חמורה על גבי תרופות מרשם לדכאון. אזהרה זו החלה להופיע על גבי המוצרים במרץ 2005. מנהל המזון והתרופות הורה על צעד קיצוני זה בעקבות ממצאים המצביעים כי 2% מן הילדים הנוטלים את התרופות עלולים לחשוב על התאבדות או אף לנסות להתאבד.
מאז פרסום ממצאים אלה נרשמה ירידה של כ- 25% במרשמי תרופות אנטי דכאוניות לילדים. בעת שיא השימוש בתרופות אלה בקרב ילדים, בשנת 2002, נרשמו כ- 11 מיליון מרשמים לילדים בארהב, לפי נתוני מנהל המזון והתרופות.
ההשפעה ארוכת הטווח של הירידה בשימוש בתרופות על בריאותם הנפשית של הילדים אינה ידועה. אני מקווה שלא תהיה עליה בשיעור מקרי ההתאבדות מכיוון שרופאים והורים חוששים לתת את התרופה לילדים, למרות שהם זקוקים לה. אומר דר פרייזר. יש לבחון את המצב החדש בתשומת לב בשנים הבאות. השאלה החשובה ביותר היא לא כמה תרופות מרשם אנטי דכאוניות תרשמנה, אלא האם ילדינו מקבלים את הטיפול הנאות ביותר שאפשר לתת לדכאון.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.