עיסוי סיני יעיל יותר מפזיותרפיה לכאבי גב

אקופרסורה (עיסוי סיני בלחיצה בנקודות מוגדרות בגוף) יכולה לסייע בהפחתת כאבי גב תחתון ביתר יעילות מטיפול פזיותרפי, כך עולה ממחקר חדש.
חוקרים בטאיוון בחנו 129 נבדקים שסבלו מכאבים כרוניים (ממושכים) בגב התחתון. החוקרים מצאו כי לנבדקים שקיבלו 6 טיפולי אקופרסורה היתה ירידה משמעותית במוגבלות התנועה בהשוואה לנבדקים שקיבלו טיפול פזיותרפי.
המדענים מאוניברסיטת טייפה טוענים כי העיסוי הסיני הביא לירידה של 89% במוגבלות בהשוואה לטיפול הפזיותרפי, והשיפור נשמר למשך 6 חודשים.
המחקר מראה כי אקופרסורה יעילה יותר להפגת כאבי גב תחתון מאשר פזיותרפיה, הן בדרגות הכאב, במצב התיפקודי ובמוגבלות התנועה. מסכמים החוקרים.
במחקר מבוקר ואקראי זה מחצית החולים טופלו ב עיסוי סיני בלחיצה בנקודות מוגדרות בגוף והמחצית השניה בטיפול פזיותרפי. תוצאות המחקר נותחו מיד בגמר הטיפול ולאחר ששה חודשים מגמר הטיפול.
מחקר זה, על כאבי גב תחתון (מבעיות הבריאות השכיחות ביותר בעולם), פורסם בכתב העת הבריטי לרפואה.
אקופרסורה היא שיטת טיפול משלימה בה מפעילים לחץ בעזרת האגודלים או קצות האצבעות על נקודות מסוימות בגוף המשמשות גם כנקודות לדיקור במחטים (אקופנקטורה).
מספר מחקרים אחרים הצביע על יעילות העיסוי הסיני להפגת כאבי גב תחתון. במחקר בטאיוון נמצא כי הקבוצה שקיבלה את הטיפול בעיסוי סיני בלחיצה בנקודות מוגדרות בגוף, השתפרה גם בהפחתה של הקרנות כאב לרגליים ובפחות ימי העדרות מן העבודה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.