חיסון נגד סרטן

ספק בתועלת של בדיקות גילוי מוקדם של סרטן השד

הירידה הנוכחית במספר מקרי המוות בארצות אירופה מסרטן שד אינה תוצאה ישירה של תוכניות גילוי מוקדם של סרטן, כך נטען במחקר חדש.

חוקרים מצרפת, בריטניה ונורבגיה השוו מגמות תמותה מסרטן שד בשש ארצות באירופה: צפון אירלנד מול הרפובליקה של אירלנד, הולנד מול בלגיה ושבדיה מול נורבגיה.

הארצות בכל זוג מדינות שנבדק היו בעלות שירותי בריאות דומים ורמות דומות של גורמי סיכון לסרטן שד, אך ארץ אחת מכל זוג מדינות החלה בתוכנית לגילוי מוקדם כ- 10-15 שנים לפני המדינה האחרת.

החוקרים הניחו שארצות שבהן החלו מוקדם יותר בתוכניות של גילוי מוקדם של סרטן השד תהיינה המובילות בשיעורי הירידה בתמותה ממחלה זו, אך להפתעתם מצאו שההבדלים בשיעורי התמותה בכל זוג מדינות היו קטנים.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת הבריטי לרפואה, מסיקים החוקרים: "הקונטרסט בין הבדלי הזמנים ביישום בדיקות ממוגרפיה ובדיקות דומות והדמיון בין שיעורי הירידה בתמותה מסרטן שד בכל זוגות המדינות מחזקים את הטענה שלגילוי מוקדם אין חלק ישיר בהפחתת התמותה מסרטן שד. רוב הירידה בתמותה היא תוצאה של טיפולים טובים יותר במחלה ושיפורים במערכות שירותי הבריאות"

מהאגודה למלחמה בסרטן בבריטניה נמסר בתגובה: "מנתוני משרד הבריאות הבריטי עולה שהתוכניות לגילוי מוקדם מצילות מדי שנה 1,400 נשים. גילוי מוקדם של סרטן שד הוא קריטי והתוכניות עוזרות לנו בכך. הירידה בתמותה היא שילוב של גילוי מוקדם וטיפולים משופרים שעושים את ההבדל".
עוד על סרטן השד

29.7.2011

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …