סיכון מוגבר למחלת לב בקרב נשים

מחקר חדש קובע: תעוקת לב (אנגינה פקטוריס) שכיחה בקרב נשים כמו בקרב גברים.
ממצאי החוקרים מאוניברסיטת קולג בלונדון מעוררים את החשש כי רופאים, באופן שיגרתי, אינם מבחינים בתסמיני תעוקת לב בקרב נשים.
במחקר, שפורסם בכתב העת JAMA, נמצא כי שכיחות תעוקת לב בקרב שני המינים היא זהה, בעוד ששכיחות התקפי לב בקרב גברים היא בשיעור גבוה יותר.
צוות המחקר בחן למעלה מ- 100,000 תיקי רפואיים של חולים בתעוקת לב, ומצא כי 2% של נשים מכלל האוכלוסיה מפתחות תעוקת לב בכל שנה.
החוקרים הזהירו כי הרופאים אינם מתיחסים ברצינות מספקת לתסמיני המחלה בקרב נשים, דבר העלול להגביר את שיעורי התמותה בקרבן.
אומר פרופסור הרי המינגווי: על הממסד הרפואי להתעורר. תעוקת לב בקרב נשים היא בעיה משמעותית יותר ממה שמשערים רופאים רבים. נשים מפתחות תעוקת לב בשיעור דומה לגברים. ותעוקת הלב בקרבן אינה שפירית (בלתי ממאירה) במונחים של שיעורי תמותה. אלינו לחקור מדוע נשים מוגנות, יחסית, מפני התקפי לב אך לא מפני תעוקת לב, ולהבטיח אבחון וטיפול נאותים לנשים.
תעוקת לב היא כאב בחזה או תחושת אי נוחות בחזה הנגרמת, בעיקר, לאחר מאמץ גופני או עקה רגשית שחולפת מעצמה לאחר מנוחה או התרגעות.
ניתן להקטין את הסיכון להתקפי לב בעקבות תעוקת לב בעזרת תרופות מניעה שניונית כגון: אספירין ותרופות להורדת שומני הדם, אך אין עדיין מרפא לטרשת העורקים (היצרות והתקשות העורקים) הנמצאת ברקע מחלות אלה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.