סיכון למחלות לב

סיכון למחלות לב בנשים – איך משפרים את החיזוי

חוקרים בארה"ב פיתחו כלי אבחוני המסייע להעריך, בדיוק רב יותר, סיכון למחלות לב בקרב נשים, כך התפרסם בכתב העת היוקרתי JAMA.

המדענים מאוניברסיטת בריגהם ובית החולים לנשים בבוסטון שבארה"ב עיצבו ובחנו מודל חדש להערכת סיכון הנקרא מדרג הסיכון של רינולדס המשמש לחיזוי של סיכון למחלות לב בקרב נשים לעשר השנים הבאות.

אומר החוקר הראשי, דר' פול רידקר: "נשים צריכות להבין שהסיכון שלהן ללקות בהתקף לב, שבץ או מחלת לב אחרת הוא זהה לזה של גברים, אך מתחולל כעשר שנים מאוחר יותר".

מחלות לב הן גורם התמותה המוביל בקרב נשים אמריקניות, והשיטות הקיימות כיום לחיזוי הסיכון מתבססות על מדידת גורמי סיכון מסורתיים כגון: לחץ דם, גיל, כולסטרול ועישון. שימוש בשיטות המסורתיות, אשר פותחו בשנות ה- 60 של המאה הקודמת, לא יצביע על נשים רבות כמצויות בסיכון גבוה. כ- 20% מהתקפי הלב בקרב נשים לא יחזו מראש בשיטות המסורתיות, שלא תצבענה על גורמי סיכון. למחצית מן הנשים שילקו בהתקף לב תהיינה רמות תקינות של כולסטרול כללי.

מדרג הסיכון של רינולדס לוקח בחשבון רמות כולסטרול מסוג HDL (הכולסטרול הטוב), לחץ דם סיסטולי (הערך הגבוה במדידה), עבר משפחתי של התקף לב בקרב ההורים לפני גיל 60, ורמות של סמן הדלקת CRP בדמן של הנשים.

רמות CRP בדם עולות כאשר הגוף נלחם בדלקת. מן המחקר עולה שרמות מוגברות של סמן זה בקרב נשים מצביעות על סיכון מוגבר ליתר לחץ דם, למחלות לב ולסוכרת.

החוקרים בחנו 35 גורמים שונים מנתונים של 24,558 נשים בריאות בנות 45 שנים ומעלה. במשך 10 שנים עקבו החוקרים אחר הנשים ותיעדו את כל מקרי האירועים הקשורים ללב, כגון: התקפי לב, שבץ, ניתוחי מעקפים ותמותה ממחלות לב.

החוקרים בחרו, באופן אקראי, נתונים של 16,400 נשים, ובעזרת מדרג הסיכון של רינולדס ביצעו את תחזיות הסיכון. תחזיות הסיכון שהתקבלו נבדקו על יתרת המשתתפות במחקר – 8,158 נשים.

המסקנה העיקרית של המחקר היתה ששימוש במדרג הסיכון של רינולדס איפשר לסווג מחדש כמחצית מן הנשים שהיו מוגדרות, בשיטות המסורתיות, כבעלות סיכון ממוצע כבעלות סיכון מוגבר או כבעלות סיכון מופחת.

עוד על מחלות לב

14.2.2007

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.