סוג חדש של תרופה לטיפול במגוון רחב של מחלות

חוקרים מאוניברסיטת ניו סאות וילס הכריזו שהם מפתחים סוג חדש של תרופה נסיונית בעלת פוטנציאל טיפול במגוון בעיות בריאות, מדלקות וסרטן דרך בעיות עינים וכלה במחלות לב.
סוגים שונים של סרטן העור, עיוורון הנגרם מהתנוונות הרשתית (AMD), ועיוורון מסוכרת יהיו בין הנושאים הראשונים בהם ישתמשו בתרופה.
התרופה הנסיונית הראתה יעילות במחקרים על מודלים של חיות מעבדה.
אומר פרופסור לבון קציגיאן העומד בראש צוות המחקר: זה אמור להיות טיפול בסגנון – מידה אחת לכל, משום שהוא מכוון נגד ווסת ביולוגי מרכזי בגוף הנקרא C-JUN המעורב, כנראה, במחלות רבות. C-JUN הוא גן מעורר מחלות חשוב. אין רואים אותו כמעט ברקמות בריאות, אך הוא בא לידי ביטוי מופגן בכלי דם חולים, בעינים, בריאות, במפרקים במעיים ובכל אתר שיש בו דלקת והתפתחות נמרצת של כלי דם. התרופה הנסיונית שלנו DZ13  היא כמו סוכן חשאי המוצא את מטרתו  C-JUN בתוך התא וקוטל אותו. התרופה היא ספציפית ומתוכנת להיות מתנקש מולקולרי.
במחקר, שפורסם בכתב העת ביוטכנולוגיה טבעית, יש מידע מפורט על יעילות התרופה במודלים של בעלי חיים במעבדה בבעיות בריאות כגון: מחלות עינים ודלקות מפרקים.
בשלב הבא של הפיתוח יערך ניסוי עם 10 בני אדם שלקו בסרטן עור שאינו מלנומה. במשך 8 שבועות תוזרק התרופה לגידולים.
אם הניסוי יעלה יפה, זו תהיה התפתחות משמעותית שניתן לטפל בגידול בתרופה ולא רק באמצעות ניתוח, כפי שנעשה היום. מסכם פרופסור קציגיאן.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.