נתגלה טיפול אפשרי במחלת אלצהיימר

חוקרים באוניברסיטת קרדיף שבבריטניה הצליחו לפתח נוגדן שיש בו את הפוטנציאל לבלום יצור של חומר כימי במוח הקשור למחלת אלצהיימר.
אין כיום מרפא או טיפול מונע למחלת אלצהיימר הפוגעת ב- 5% מהקשישים מעל לגיל 65 שנים וב- 20% מהקשישים מעל לגיל 80 שנים. יותר מ- 12 מיליון אנשים, ברחבי העולם לוקים במחלה זו הגורמת לאובדן מתמשך ובלתי הפיך של תיפקודי מוח וזכרון.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת למחלת אלצהיימר, גילה צוות המחקר בראשותה של דר אמה קיד דרך להפחית את יצורו של חלבון קטן הנקרא עמילואיד, שהוא, כנראה, הגורם המרכזי למחלה. מרבצים של עמילואיד מצטברים במוח ומונעים ממנו לתפקד כשורה.
צוות המחקר פיתח נוגדן הנקשר לחלבון במוח שנקרא APP ומונע את יצור העמילואיד. הנוגדן חוסם את הגישה ל- APP של אנזים הנקרא בי-סקרטאז שחיוני ליצור העמילואיד.
אומרת דר קיד: ממצאינו מאוד מעודדים בשלב זה. אנו מאמינים כי גישתנו תוביל במשך הזמן ליצור תרופה חדשה למחלה קשה זו מכיוון שהיא תמנע או תפחית את ההידרדרות הבלתי הפיכה ביכולת הזכרון ובתיפקודים אחרים של המוח. אנו גם מאמינים שאפשר שהנוגדן שיצרנו ישמש כתרופה מונעת להגנה על אנשים בעלי סיכון מוגבר ללקות במחלת אלצהיימר בגלל העבר המשפחתי שלהם וגורמים נוספים.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.