נתגלה הורמון חדש המדכא את התיאבון

מדענים בארהב גילו הורמון חדש המדכא את התיאבון. ההורמון ששמו אובסטטין, התגלה על-ידי מדענים באוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה, ונמצא שהוא עשוי לעצור את תחושת הרעב בקרב בני אדם.
הורמון זה הוא חלק מקבוצה רחבה של הורמונים המשפיעים על התיאבון. חלקם מעוררי תיאבון וחלקם האחר מדכא את התיאבון.
מומחים מציינים כי גילוי ההורמונים המפקחים על התיאבון יאפשר למדענים, תוך חמש עד עשר שנים, להגיע לשליטה מלאה על התיאבון.
ההורמון התגלה במעבדות אוניברסיטת סטנפורד בעת מחקר על רצפי חומר תורשתי של חיות ובני אדם. אחד מן הרצפים שנבחנו כלל את הקידוד ליצורו של הורמון גרלין המגביר את התיאבון. מאוחר יותר נתגלה הקידוד ליצורו של הורמון נוסף שנקרא אובסטטין, המיוצר מאותו חלבון מוצא של הורמון גרלין, אך בעל השפעה הפוכה על התיאבון.
במחקר, בו נתנו לחולדות את הורמון אובסטין, נמצא שהן אכלו 50% פחות ממה שהן צורכות בדרך כלל, וירדו במשקל גופן, במשך אותו זמן, ב- 20%.
המדענים טוענים כי המחקר, שפורסם בבטאון המדע, עשוי להיות בעל חשיבות בשליטה על תיאבונם של אנשים הסובלים מהשמנת יתר.
החוקר הראשי, דר אהרון השועה, אומר: הבנה טובה יותר של תפקידם של גרלין ואובסטין במאזן המורכב של שמירת שיווי המשקל הפנימי של משק האנרגיה בגוף ומשקל הגוף היא הכרחית לטיפול מוצלח בהשמנת יתר.
דר השועה אומר כי להורמון החדש עשויים להיות שימושים רבים. ניתן להשתמש בו כזריקה לדיכוי תיאבון, או שניתן בעזרתו לאפשר לחוקרים למצוא תרופות חדשות שתסייענה לדיכוי תיאבון.
ארגון הבריאות העולמי מעריך כי ישנם כ- 300 מליון מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר בעולם. בעולם המערבי השבע יותר ממחצית הגברים ושליש מן הנשים מוגדרים כבעלי משקל עודף או כסובלים מהשמנת יתר.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.