איבופרופן בהריון

נשים שעברו סרטן השד והריון אינן בסיכון מוגבר למוות מסרטן

נשים ששרדו סרטן השד והריון וילדו לאחר מכן אינן, ככל הנראה, בסיכון גבוה כלשהו למות מסרטן, כך נטען במחקר חדש. רופאים דאגו זה זמן רב שמא הריון יעורר שינויים הורמונליים בנשים שהחלימו מסרטן שד והמחלה תשוב ותתחולל. מחמת חשש זה המליצו רופאים לחולות סרטן שד שלא להרות לאחר שהחלימו מהמחלה.

במחקר, שהוצג בכינוס אירופאי בנושא סרטן השד והריון שנערך בברצלונה שבספרד, טענו מומחים שהריון בנשים שטופלו נגד סרטן שד הוא בטוח ולא נראה קשר בינו לבין הישנות המחלה.

בקרב כלל האוכלוסייה, נשים שילדו בגיל צעיר והרו כמה וכמה פעמים הן בעלות סיכון מופחת לפתח סרטן שד בהשוואה לנשים שלא הרו וילדו מעולם.

צוות מחקר מבלגיה, בראשותו של דר חאתם עזים, בחן ממצאי 14 מחקרים קודמים שעקבו אחר יותר מ- 1,400 נשים הרות בעלות עבר רפואי של סרטן שד. נשים אלו הרו בין מספר חודשים לבין מספר שנים לאחר השלמת הטיפול נגד סרטן. צוות המחקר ערך השוואה בין נשים אלו לבין 18,000 נשים שחלו בסרטן שד אך לא הרו לאחר השלמת הטיפול.

הצוות מצא שנשים שהרו היו בעלות סיכון מופחת ב- 42% למות בהשוואה לנשים שלא הרו. אומר דר' עזים: "אני מקווה שהמחקר ישנה את מה שרופאים אומרים למטופלות. אין כל סיבה לומר לנשים ששרדו סרטן שד שלא להיכנס להריון. אני משער שהיחסים בין הורמונים לבין סרטן שד מורכבים יותר ממה שחשבו תחילה הרופאים. אסטרוגן ידוע כמעורר סרטן השד ולנשים יש בממוצע יותר אסטרוגן כשהן הרות. אך מינונים גבוהים מאוד של אסטרוגן יכולים גם לקטול תאי סרטן. רמות הורמונים אחרים עולות בעת הריון כמו הורמון ההנקה שהוכח כמעניק הגנה מפני סרטן שד. מה שאנו רואים הוא רק קצה הקרחון. זה פשטני מדי לומר שהריון ממריץ הורמונים ולכן הוא רע לסרטן שד".

26.3.2010

עוד על סרטן השד

עוד על הריון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …