נפילות ושברים

נשים רבות יכולות לוותר על בדיקות צפיפות עצם תכופות

מיליוני נשים מבוגרות יכולות לוותר על בדיקות צפיפות עצם תכופות לגילוי מוקדם של אוסטאופורוזיס. אם הבדיקה הראשונית הראתה שאין בעיות רציניות, רבות מהן יכולות להמתין בבטחה 15 שנים עד לבדיקה הבאה, כך נטען במחקר חדש.

ממסדי בריאות ורופאים רבים דוחקים בנשים לערוך בדיקות לגילוי מוקדם של אוסטאופורוזיס, אך אף אחד אינו יודע באיזו תכיפות יש לבצע את הבדיקות. ממצאי המחקר הנוכחי מספקים מידע מעולה ומעודכן שמסקנתו היא שנשים מבוגרות רבות יכולות לוותר על בדיקות צפיפות עצם תכופות.

המחקר שהחל בשנת 1980, במימון ממשלת ארה"ב, כלל כ- 5,000 נשים בנות 67 שנים ומעלה שלא סבלו מאוסטאופורוזיס בתחילתו. החוקרים בחנו את בדיקות צפיפות העצם שעברו הנשים ועקבו אחר נשים שלקו באוסטאופורוזיס במהלך המחקר.

על סמך הממצאים הגיעו המדענים למסקנה שנשים עם תוצאות בדיקה ראשונית תקינות יכולות להמתין כ- 15 שנים עד לבדיקה הבאה, אבל נשים בעלות סיכון מתון צריכות להיבדק כל 5 שנים ונשים עם סיכון גבוה צריכות להיבדק בתכיפות רבה יותר, אפילו אולי מדי שנה.

במחקר, שהתפרסם בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine, עורכת המחקר, דר' מרגרט גורלי, אומרת: "אני חוששת שממצאינו יכולים להתפרש בטעות ולגרום לנשים מסוימות להמתין יותר מהרצוי לבדיקה הבאה. מרווח של 15 שנים מתאים רק לנשים שנמצאו כבעלות סיכון נמוך לאוסטאופורוזיס בבדיקה הראשונה, דבר שנכון, ככל הנראה, לפחות ממחצית הנשים מעל לגיל 65 שנים בארה"ב. בנוסף צריך לשקול גורמי סיכון נוספים כמו עישון, מבנה שלד עדין, שברים קודמים בעצמות ונטילת תרופות שמשפיעות על מבנה העצמות. גם הגיל הוא גורם סיכון. נשים מעל לגיל 85 שנים צריכות להיבדק מדי 3 שנים במקום כל 5 שנים".

19.1.2012

עוד על אוסטאופורוזיס

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …