נמצא קשר בין השמנת יתר לבין דלקת שיכול להוביל לפיתוח תרופות חדשות

חוקרים במרכז הלב באוניברסיטת יוסטון בארהב גילו קשר מולקולארי בין השמנת יתר לבין דלקת שיוכל להוביל לפיתוח תרופות חדשות למניעת סוכרת ומחלות לב.
במחקר, שהוצג בכנס השנתי של אגודת הלב האמריקאית בבוסטון, נמצא כי תזונה עשירה בשומנים מושכת תאי דלקת אל הרקמה השומנית, אשר מונעים את אחסון השומנים ברקמה. כאשר הרקמה אינה מאחסנת את השומנים הם מצטברים, בסופו של דבר, בכבד ובשרירים וגורמים לסוכרת ולמחלות לב.
אומרת החוקרת הראשית, דר כריסטי בלנטיין: הבנת הקשר בין השמנת יתר, תזונה ודלקת, עשויה לסייע לנו למנוע סוכרת ומחלות לב על-ידי פיתוח תרופות שתחסומנה את הדלקת מלהתחיל בתהליך ההרסני.
מן המחקר עולה כי תזונה עשירה בשומנים גורמת לתאי השומן ליצר מולקולות הנקראות כימוקינים המושכים את תאי הדם הלבנים שמעוררים את התגובה הדלקתית לרקמות השומן. מקרופגים ותאי T, שהם תאים חשובים של המערכת החיסונית, מצטברים ברקמות השומן ומתחילים בתהליך המובילה למחלה.
מסכמת דר בלנטיין: תוצאות מחקרנו מספקות הוכחה נוספת כי תרופות חדשות שתחסומנה את התהוות הדלקת ברקמות השומן, תסייענה במניעה ובטיפול בהפרעות הכרוכות בהשמנת יתר כמו סוכרת או מחלות לב.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.