נמצאה פחמימה מיוחדת שתסייע לחולי סוכרת

חוקרים טוענים שמצאו פחמימה טבעית שעשויה לסייע בהורדת רמות סוכר בדם. החוקרים משערים שפחמימה זו תוכל להוות בסיס לתרופות חדשות לסוכרת.
הפחמימה שבודדה מן הכבד, הוזרקה לעכברים סוכרתיים והביאה לירידה ברמות הסוכר בדם. צוות החוקרים מאוניברסיטת וירגיניה מאמין כי הרכיב הנקרא די-כירו-אינוסיטול-גלקטוזמין, או בקיצור INS2 פועל כשליח בתוך התאים המשפעל אנזימים שמווסתים את רמות הסוכר בדם, וגורם בתורו להובלת הגלוקוזה מזרם הדם לאיחסון בכבד ובשרירים. רכיב זה נוצר באופן טבעי בגוף האדם וניתן למוצאו בזרם הדם.
ממצאי המחקר שפורסמו בבטאון לביוכימיה עשויים להוביל לפיתוח תרופות חדשות לטיפול בחולי סוכרת מסוג 2 (שאינה תלויה באינסולין). סוכרת מסוג 2 היא הצורה הנפוצה ביותר של סוכרת. בסוכרת מסוג זה יש בדם אינסולין ברמות תקינות עד גבוהות, אך הכבד והשרירים אינם מגיבים כיאות לאינסולין, דבר הגורם לרמות הסוכר בדם להשאר גבוהות. סוכרת היא גורם סיכון משמעותי שעלול לגרום לנזק עיצבי, לכשל כיליתי, לשבץ, למחלות לב ולעיוורון ולסיבוכי בריאות נוספים.
החוקר הראשי, פרופסור גוזף לרנר, הבוחן את המולקולה שנקראת INS2  כבר יותר מ- 20 שנים, אומר: אנו מאמינים שמולקולה זו פועלת על-ידי שליחת מסר תוך תאי המעורר תגובה לאינסולין, שגורם  לתאים להפטר מעודפי הגלוקוזה.
פרופסור לרנר וצוותו בודדו את הפחמימה INS2   מכבד של בקר, הגדירו את המבנה הכימי שלו ויצרו מולקולה מלאכותית אותה הזריקו לעכברים סוכרתיים בעלי רמות גבוהות של סוכר בדם. לאחר מכן הוזרק אינסולין לאותם עכברים. לשמחתם מצאו החוקרים כי ככל שהוזרק לעכברים יותר מן המולקולה INS2  כך ירדה רמת הסוכר בדמם. הרכיב הוא תלוי מינון ופעיל. הוא מניע את הורמון האינסולין לפעולה מסביר דר בראוטיגן, מנהל המרכז לחקר איתות תאי באוניברסיטת וירגיניה.
לרנר ובראוטיגן הם חלק מצוות מחקר רב תחומי, שבעזרת דיגום ממוחשב, עיגן את מולקולת INS2 בתוך אנזים הנקרא PP2C בהנחה שהמולקולה תשפעל את האנזים שבתורו יניע את האינסולין לפעולה. לאחר עיגון המולקולה באנזים, הוא אכן נכנס לפעולה והנחת החוקרים אוששה.
כעת עמל הצוות באוניברסיטת וירגיניה להגדיר בדייקנות את פעילותה של מולקולת INS2  בתקווה שהבנת מנגנון פעילותה תביא מזור למיליוני חולי סוכרת בעולם.
תמונה תלת מימדית של המולקולה עיטרה את שער מהדורת אוקטובר 2005 של הבטאון לביוכימיה.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.