נמצאה דרך שתאפשר פיתוח חיסון נגד הרפס

במחקר שנערך באוניברסיטת מונטנה בארהב נטען כי נמצאה דרך שתוביל לפיתוח חיסון נגד הרפס באברי המין ונגד מחלות אחרות הנגרמות מנגיף הרפס סימפלקס.
במחקר שפורסם בכתב העת לחקר נגיפים, הראה החוקר ויליאם הלפורד כי חיסונם של עכברים בזן חי, שעבר הנדסה גנטית, של הנגיף הרפס סימפלקס מסוג 1, לא נדבקו במחלה גם לאחר שנחשפו במשך 30 ימים לזן קטלני של הנגיף.
אומר דר הלפורד: יש בידינו את מפת הדרכים שתוביל ליצורו של חיסון יעיל נגד הרפס באברי המין. למרות שהמחקר נערך בנגיף הרפס מסוג 1 משמעותו לגבי סוג 2 המחולל את הרפס אברי המין היא ברורה מכיוון ששני הסוגים הם בעלי זהות גנטית של 99%.
המפתח למחקרו של דר הלפורד הוא בהבנת האופן בו מתגבר הנגיף על מערכות ההגנה הטבעיות בגוף. במצב תקין, תא המזוהם בנגיף הרפס שולח אות אזהרה בצורת אינטרפרון לתאים הסמוכים שנכנסים לכוננות מתקפת נגיפים ויוצרים לעצמם מעין חומת מגן. בכדי להתגבר על חומת המגן מיצר הנגיף חלבון הנקרא ICPO המטעה את התאים וגורם להרס חומת המגן. ללא קו הגנה חיוני זה יכול הנגיף להתרבות ולהתפשט לתאים אחרים.
דר הלפורד יצר חיסון בו הנגיף עבר הנדסה גנטית שמונעת את היווצרותו של החלבון ICPO שבלעדיו לא יכול הנגיף להתפשט ולגרום למחלה.
דר הלפורד מקווה כי יוכל בעתיד הקרוב ליצר חיסון נגד הרפס, בשיטה זו, עבור בני אדם, ואם הניסויים בבני אדם יוכתרו בהצלחה יהיה בידו חיסון יעיל לבעיה לאומית. כ- 55 מיליון אמריקאים נושאים את נגיף ההרפס בגופם ש- 5% מהם סובלים מ- 1-4 התפרצויות של המחלה מדי שנה.
עוד על הרפס

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.