ניתוח להסרת סרטן ערמונית אלים נותן 92% הישרדות לעשר שנים

מטופלים שלקו בצורה האלימה ביותר של סרטן ערמונית ועברו ניתוח להסרת הערמונית נמצאו כבעלי שיעור הישרדות ספציפי לסרטן של 92% לעשר שנים, שהוא שיעור גבוה, ושיעור הישרדות כללי של 77%, כך טוענים חוקרים ממאיו קליניק שבארהב. זאת בהשוואה ל- 88% הישרדות ספציפית לסרטן ו- 52% הישרדות כללית לעשר שנים, לאלה שעברו טיפולי קרינה ללא ניתוח. ממצאי המחקר הוצגו בכינוס השנתי של הארגון האמריקני לאורולוגיה שנערך בבוסטון שבארהב.עורך המחקר, דר סטפן בוריאן אומר: זה זמן רב רווחה האמונה שמטופלים עם סרטן ערמונית אלים אינם מועמדים לניתוח. אנו מצאנו שניתוח מעניק שליטה מצוינת וארוכת טווח בסוג זה של סרטן ערמונית. בנוסף, בכך שאפשר להשתמש גם בטיפולים שניונים, הניתוח מאפשר למנוע או לפחות לדחות בעיות בריאות שהן תוצאת טיפולים כמו טיפול הורמונאלי.במחקר השתתפו 1,847 אנשים עם סרטן ערמונית אגרסיבי. בין השנים 1988-2004 1,238 מהם עברו הליך ניתוחי להסרת בלוטת הערמונית, ו- 609 קיבלו טיפולי קרינה וטיפול הורמונאלי. החוקרים חישבו את שיעורי ההישרדות הכללית וההישרדות הספציפית לסרטן:

מטופלים שעברו ניתוח היו בעלי שיעור הישרדות ספציפי לסרטן (לא מתו מסרטן) של 92%, כמו אלה שעברו טיפולי הקרנות משולבים עם טיפול הורמונאלי.

שיעור ההישרדות הכללית (מוות מכל סיבה שהיא) של המנותחים עמד על 77%.

שיעור ההישרדות הכללית של אלה שעברו טיפולי הקרנות משולבים בטיפול הורמונאלי עמד על 67%.

שיעור ההישרדות הכללית של מטופלים שעברו טיפולי הקרנות בלבד עמד על 52% בלבד.מסכם דר בוריאן: מטופלים שעברו טיפולי הקרנות עם טיפול הורמונאלי היו מועדים ב- 50% יותר למות ממטופלים שעברו ניתוח. נתון זה נותר אמיתי גם לאחר שנלקחו בחשבון גיל המטופלים ותכונות הגידולים הסרטניים השונים. מהממצאים עולה ששימוש בטיפול הורמונאלי במטופלים שעברו טיפולי הקרנות יכול להיות בעל השלכות בריאותיות שליליות. אנו רוצים להדגיש שניתוח מעניק שליטה מעולה וארוכת טווח למטופלים של סרטן ערמונית בסיכון גבוה. הגבלת הצורך בהורמונים יכולה למנוע השלכות בריאותיות שליליות. מחקרים נוספים שיבחנו את השפעות הטיפולים השונים על איכות חיים ועל תמותה שלא מסרטן הכרחיים לפני שנוכל לקבוע מהי הגישה הטובה ביותר לטיפול בסרטן ערמונית אלים. עוד על סרטן הערמונית

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.