ניתוח בפולשנות מיזערית לשיפור זרימת הדם לכליות

ניתן לחדש זרימת דם בכלי דם חסום בכליות באמצעות ניתוח בפולשנות מיזערית להצבת סטנט (פיגום קפיצי שתומך בדפנות כלי דם) שיאפשר את שאיבת החומר שגרם לחסימה, כך נטען במחקר ראשוני.
במחקר, שנערך במרכז הרפואי באוניברסיטת וויק פורסט בארהב, נמצא כי המפתח להצלחה הוא בשאיבת הרובד הטרשתי ושאר החומרים שיצרו את החסימה ומניעת הגעתם לכליות שגורמת לנזק להן.
בניתוח מסוג זה מחדירים, דרך כלי הדם, צנתר עם מכשיר דמוי בלון בראשו המפרק את משקעי החומרים שגרמו לחסימה. לאחר מכן מציבים באתר החסימה סטנט השומר את כלי הדם פתוח ומאפשר זרימה חופשית של דם. במחקר הנוכחי השתמשו במערכת של בלון שחסם באופן זמני את כלי הדם ואיפשר את שאיבת חלקיקי החומרים שיצרו את החסימה.
במחקר, שפורסם בכתב העת לניתוחי כלי דם, השתתפו 32 חולים שגילם הממוצע היה 70 שנים. תיפקוד כליותיהם השתפר ב- 50% ולא ניצפה אף מקרה של החמרה בתיפקוד הכליות.
מסכם דר מתיו אדוארדס, מעורכי המחקר: תוך שלושה עד ששה שבועות לאחר ההליך שבצענו תיפקוד הכליות הגיע לרמה המושגת בניתוח רגיל. מן המידע שצברנו במחקר עולה כי ההליך החדש מונע נזק לכליות בעת הצינתור, ההחלמה ממנו מהירה יחסית והתוצאות זהות לאלה המושגות בניתוח מלא.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.