נטילת משככי כאבים מחלישה חיסונים

ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת רוצסטר עולה כי נטילת משככי כאבים בסמוך לקבלת חיסון אינה רעיון טוב.
במחקר, שהתפרסם בכתב העת לאימונולוגיה, הראו החוקרים כי משככי כאבים מסוג NSAIDS המעכבים את פעילות האנזים COX2 גורמי לתגובה של המערכת החיסונית שיכולה להפחית את יעילותם של חיסונים, כמו חיסון נגד שפעת.
פרופסור ריצארד פיפס, עורך המחקר, אומר: ידוע זה שנים שקשישים אינם מגיבים היטב לחיסון מפני שפעת ולחיסונים אחרים. ידוע גם שקשישים נוטים להיות צרכנים כבדים של תרופות לשיכוך כאבים. מחקרנו מסייע בהסבר מדוע שילוב זה פוגם ביעילות החיסונים.
כאשר מקבלים חיסון, המטרה היא שהגוף ייצר נוגדנים שינטרלו את גורמי הזיהום (חיידקים או נגיפים). בעקבות קבלת החיסון, תאי דם לבנים מסוג B מתחילים ביצור נוגדנים ומשמשים גם כחלק הזוכר של המערכת החיסונית לשם הגנה עתידית מפני גורמי המחלה.
פרופסור פיפס וצוותו גילו כי תאי B מופעלים גם על-ידי האנזים COX2 , שיצור מופרז שלו בגוף גורם לכאב, לחום ולדלקות. לכן כאשר נוטלים תרופה המעכבת את פעילות האנזים, במטרה לשכך כאב, מפחיתים את יכולתם של תאי B ליצר נוגדנים.
ממצאים אלה נתגלו בדגימות דם שנטלו ממשתתפי ניסוי שבחן יעילות של חיסונים. כל עוד לא היתה נוכחות של משככי כאבים, תאי B ייצרו נוגדנים כצפוי. כאשר טופלו תאי B בתרופות המעכבות את האנזים COX2 ירד יצור הנוגדנים באופן ניכר.
מסכם פרופסור פיפס: השלב הבא הוא לוודא מהו הזמן הגרוע ביותר ליטול משככי כאבים כאשר מקבלים חיסון. האם זה יום לפני קבלת החיסון או שמא יום החיסון עצמו או אולי היום שאחריו. לתיזמון נטילת משכך הכאב יש חשיבות רבה. בינתיים, אנו מאמינים שרצוי להמנע מנטילת משכך הכאבים למשך מספר ימים ולאפשר לחיסון לפעול בדרך המיטבית.
עוד על מערכת החיסון

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.