נטילת ידים בבתי חולים והסיכון למחלות

אלפי חולים בבתי חולים נמצאים בסיכון ללקות בזיהום קטלני מכיוון שאנשי הצוות הרפואי אינם נוטלים את ידיהם כפי שראוי, כך נמצא במחקר שנערך באוסטרליה.
החוקרים מצאו שחלק מהצוות נוטל את ידיו רק ב- 15% מהמקרים.
אומרת פרופסור מרי לואיז מקלאוז מבית הספר לרפואה ציבורית מאוניברסיטת ניו סאות וולס: מספר של מחלות עלול להתחולל בעקבות אי שמירת היגיינה של הידים, כגון: דלקות ריאות, זיהומי חיידקי בית חולים שעמידים לאנטיביוטיקה (MRSA) וזיהומי דם ופצעי ניתוחים. בבית חולים גדול עלולים להופיע 500 מקרי זיהום שיכולים לגרום למוות או לאישפוז ממושך בחדרי טיפול נמרץ. הקשר בין נטילת ידים ומניעת זיהומים ידוע זה מכבר.
פרופסור מקלאוז היא אחת ממחברי ספר ששמו מדוע הצוות הרפואי אינו נוטל ידים. הסבר התנהגותי בספר זה טוענת פרופסור מקלאוז כי כבר בגיל צעיר אנו לומדים כי נטילת ידים תגן עלינו מפני חיידקים, אך עלינו להעביר את המסר כי נטילת ידינו תגן גם על הסובבים אותנו.
מסר זה חייב להיות מיושם גם על-ידי הצוות הרפואי. אנשי הצוות בוחרים שלא לרחוץ את ידיהם במקרים של מגעים קצרים משום שבתת הכרתם הם חושבים שלא נשקפת להם סכנה. אך מגעים חטופים כמו סידור המיטה או מדידת חום עלולים לגרום לבעיה בחולה הבא שהמערכת החיסונית שלו חלשה או שהוא מטופל באנטיביוטיקה או מחלים מניתוח מסכמת פרופסור מקלאוז.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.