נוגדנים עשויים לסייע בטיפול במחלת אלצהיימר

במחקר, שנערך במשך 18 חודשים בבית הספר לרפואה באוניברסיטת קורנל בניו-יורק, נמצא כי טיפול בעזרת נוגדנים עיכב את התפתחות מחלת אלצהיימר בששה מתוך שמונה מטופלים. בחלק מן המקרים, גילו החוקרים כי מגמת המחלה התהפכה במעט. אין כיום בנמצא תרופה הבולמת את התקדמות מחלת אלצהיימר.
החוקרים דיווחו על ממצאיהם בקונגרס הבינלאומי העשירי על מחלת אלצהיימר שנערך במדריד בירת ספרד.
כתוצאה מן הממצאים המבטיחים, יוצא כעת לדרך מחקר נוסף בו ישתתפו 24 חולים. במחקר החדש תערך השוואה בין טיפול בנוגדנים לבין טיפול בפלסבו (תרופת דמה שאין בה חומר פעיל).
נוגדנים נוצרים באופן טבעי בגוף האדם. במחקר שהסתיים, קיבלו המטופלים, דרך הוריד, נוגדנים שנאספו מדמם של אלפי תורמים בריאים. הנוגדנים שניתנו למטופלים הם מסוג IVIG המשמשים לטיפול במחלות אוטואימוניות (מחלות הנגרמות עקב כשל במערכת החיסונית).
ההנחה המקובלת היא, כי בעת מחלת אלצהיימר, חלבון מסוג בטא עמילואיד גורם להרס תאים במוח. בעוד שרובנו יכולים ליצר מספיק נוגדנים שילחמו בחלבון, חולי אלצהיימר אינם יכולים ליצרם, תאים במוחם נהרסים ויכולותיהם התפיסתיות הולכות ודועכות.
אנשים המיצרים נוגדנים שלוחמים בבטא עמילואיד הם בעלי סיכון מופחת ללקות במחלת אלצהיימר. בעלי יצור מופחת של נוגדנים הם בעלי סיכון מוגבר ללקות במחלה. החוקרים הניחו כי תוספת של נוגדנים תחיש את סילוק בטא עמילואיד מהגוף ותמנע את הצטברותו במוח בצורת רבדים ההורסים את תאי המוח.

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.