נבדקת תרופה חדשה לגנחת (אסטמה) ילדים שנראית מבטיחה

חוקרים מדווחים כי בבדיקות שנערכו לתרופה חדשה לאסטמה נמצא שהן יכולות להפחית את חומרת התקפי האסטמה ותדירותם בקרב מבוגרים ובני נוער. כעת תבחן התרופה בקרב ילדים המתגוררים בערים. ילדים המתגוררים במרכזי ערים הם קבוצת אוכלוסיה הידועה כבעלת שיעור גבוה של מקרי אסטמה חמורים.
ילדים הגרים במרכזי ערים חשופים לרמות גבוהות יותר של אלרגנים (חומרים מעוררי אלרגיה) ונוטים ללקות באסטמה חמורה יותר מילדים המתגוררים במקומות אחרים. אנו רוצים לבחון האם התרופה החדשה תסייע גם לילדים עם אסטמה במקומות בהם קשה לשלוט בגורמי סביבה מזהמים. כך אומרת דר רבקה גרוצלה, עורכת המחקר.
המחקר נערך בעשרה מרכזים רפואיים ברחבי ארהב כחלק מבדיקה מקיפה שעורך המכון הלאומי לבריאות (NIH) לבחינת היעילות והבטיחות בתרופות הנוגדות IgE.
נוגדני IgE הם החומר הממריץ את המערכת החיסונית ליצר את התגובה האסמטית מסבירה דר גרוצלה. חלק מן האנשים הם בעלי נטיה מולדת (גנטית) לפתח נוגדנים אלה המיוצרים בתאי הדם הלבנים כמענה לחשיפה לאלרגנים. ריבוי נוגדנים אלה עלול להחמיר את התקפי האסטמה בקרב אנשים בעלי רגישות לאלרגנים.
התרופה החדשה, שאמורה לשתק את פעילותם של נוגדני IgE, תבחן על כ- 50 ילדים בכל מרכז רפואי. הילדים יקבלו פעם עד פעמיים בחודש זריקה של התרופה במשך שנתיים, ולאחר ניתוח הממצאים תגובש המלצה טיפולית. התרופה נמצאת כבר, בשימוש מוצלח, בקרב מבוגרים.
עוד על אסטמה

אולי יעניין אותך...

זקפה רכה

זקפה רפה – אין אונות – אימפוטנציה גרסת 2021 משל ונמשל

 זקפה רפה  2. זה היה בשלהי שנת 2012 (ב- 26.11.12 ליתר דיוק). בעקבות עוד מבצע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.